آخرین اخبار

5. بهمن 1394 - 17:22   |   کد مطلب: 4632
کهگیلویه و بویراحمد این روزها و 32 روز مانده با انتخابات سرنوشت ساز هفتم اسفند شور و حال خاصی به خود گرفته است و کاندیداها با کمک هوادارانشان در تکاپو هستند تا از تمامی ظرفیت ها برای راهی شدن به بهارستان و تکیه بر صندلی نمایندگی استفاده کنند.

به گزارش كهگيلويه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس  انتخابات همواره در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد نماد وحدت، همدلی و مشارکت گسترده برای انتخاب یک فرد اصلح و شایسته برای دفاع از حقوق مردم و قانونگذاری برای توسعه، عمران و آبادانی سرزمین همیشه جاودان ایران اسلامی است.

 

از آغاز نام نویسی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری 108 داوطلب برای مجلس دهم و 9 نفر برای مجلس خبرگان رهبری نام نویسی کردند که این امر علاوه بر اینکه یک رکورد در استان کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود به نوعی بیانگر ارتقای بینش سیاسی و شور و نشاط برای حضور در انتخابات هفتم اسفند به شمار می رود.

 

گر چه از 108 داوطلب ثبت نامی در سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد چهار نفر انصراف دادند، صلاحیت 16نفر احراز نشد و 29 نفر رد صلاحیت شدند اما با این وجود تنور انتخابات در این استان داغ داغ است و این روز ها در محافل و مجالس بحث های انتخاباتی و گمانه زنی در مورد پیروز شدن کاندیدهای مورد نظر افراد و جریان های سیاسی حرف اول را می زند.

 

بافت قومی، قبیله ای و عشیره ای استان کهگیلویه و بویراحمد و تنوع اقوام باعث شده تا در روند انتخاب افراد به نوعی این مسئله نیز نمود پیدا کند و سیاست زدگی محض دامنگیر استان شود و همواره مسئولان رده بالای استان سیاست زدگی و پرداختن صرف به حوزه سیاست را آفت بزرگ سد راه توسعه این سرزمین پرظرفیت اما محروم از امکانات بدانند.

 

 به برکت انقلاب اسلامی توسعه راه ها و خدمات رسانی به مناطق محروم در تمامی دولت ها مورد توجه قرار گرفته و نمایندگان مردم کهگیلویه و بویراحمد در ادوار مختلف نیز برای توسعه و آبادانی این استان از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند اما عمق محرومیت و تنگناها در این استان به اندازه ای بالاست که تنها شاید بتوان با سرمایه گذاری های کلان اقتصادی تنها بخشی از محرومیت ها را از بین برد.

 

حال پس از 9 دور برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهار دور انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کشور این بار فصل جدیدی آغاز شده است تا باردیگر سرنوشتی دیگر رقم زده شود و در جای جای ایران اسلامی و کهگیلویه و بویراحمد مردم همچون همیشه با حضور در صحنه مایه نا امیدی دشمنان و سرافرازی ایران اسلامی شوند.

 

 در این بین یادآوری چند نکته درباره استان کهگیلویه و بویراحمد و انتخاب کاندید اصلح برای راهی کردن به بهارستان حایز اهمیت است که جا دارد قشرهای مختلف مردم به آن توجه کنند.

 

انتخاب آگاهانه یک کاندید اصلح و انقلابی با روحیه خدمت رسانی بی منت به مردم برای حضور در مجلس شورای اسلامی ضرورتی انکار ناپذیر است چرا که باید از حقوق مردم استان خود دفاع کرده و از تریبون مجلس شورای اسلامی فریاد محرومیت مردم و  مناطقی که از کمبود امکانات رنج می برند را به گوش مسئولان و تصمیم گیرندگان رده بالای کشور برساند.

 

 وعده و وعید دادن به مردم  و فراموش کردن آنها پس از پیروزی در انتخابات شایسته مردمی که با جان و دل در تمامی انتخابات ها حماسه می آفرینند نیست هرچند مردم برای سرنوشت خود تصمیم می گیرند اما باید تا هفتم اسفند منتظر ماند و دید تا کدام کاندید بر صندلی بهارستان تکیه می زند...؟

 

انتهای پیام/200

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک