آخرین اخبار

1. اسفند 1393 - 16:42   |   کد مطلب: 461
امام جمعه قلعه‌رئیسی گفت: اساس مشکل بیکاری جوانان با شغل پشت میزی رفع نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

 

امام جمعه قلعه‌رئیسی در خطبه نخست در ادامه بحث خانواده گفت: یکی دیگر از مشکلات جوانان بیکاری و ازدواج جوانان است.

 

صلواتی تصریح کرد: یک انحرافی که امروز در جامعه ما است این است که دولت را مقصر این مشکلات می‌دانیم، اگر بیکاری وجود دارد، اگر جوان نمی‌تواند ازدواج کند، می‌گوییم دولت مقصر است.

 

خطیب نماز جمعه قلعه‌رئیسی افزود: جوانان تاریخ را مطالعه کنند ببینند در طول تاریخ همه مشکلات مردم را جریانی به نام دولت اداره می‌کرد.

 

صلواتی با بیان اینکه مشکل اصلی بیکاری و ازدواج فرهنگ انحرافی است، اذعان داشت: یک روز پدر و مادران ما بدون هیچ گونه امکاناتی با سخت‌ترین مشکلات سالیان سال در کنار یکدیگر با امکاناتی ساده بهترین زندگی‌ها را داشتند خبری از این خرج و مخارج‌های آنچنانی نبود.

 

وی ادامه داد: جوانان بهانه خانه گران یا خرید و رهن آنچنانی، با وسایل لوکس گران را می‌گیرند که با این وسایلی که آنها می‌خواهند دولت حضرت سلیمان هم نمی‌تواند این شرایط را مهیا کند، مردم باید تلاش کنند این فرهنگ غلط را برداریم و با آداب اسلامی زندگی کنیم.

 

صلواتی با بیان اینکه خانواده‌ها تلاش کنند ازدواج آسان را در جامعه پیاده کنند؛ اضافه کرد: شغل امروز در جامعه ما فقط شده پشت میز نشستن و کار کردن و دولتی بودن، این فرهنگ غلط است.

 

امام جمعه قلعه‌رئیسی ابراز داشت: آیا نمی‌شود کارخانه دوغ، آب معدنی، کفش دوزی و دیگر شغل ها در این بخش راه اندازی شود تا مشکل جوانان برطرف شود.

 

صلواتی در خطبه دوم با دعوت به تقوا الهی ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

 

امام جمعه قلعه‌رئیسی اشاره‌ای به صحبت‌های مقام معظم رهبری داشت و گفت: از جمله صحبت‌های رهبری توجه به اقتصاد مقاومتی بود که همه باید چه در شرایط تحریم و غیرتحریم باید آن را دنبال کرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک