آخرین اخبار

1. اسفند 1393 - 16:15   |   کد مطلب: 460
پذیرش پیروزی جنبش انصارالله در یمن برای استکبار جهانی و آل سعود سخت و دشوار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در آیین عبادی- سیاسی نماز جمعه این هفته دهدشت ضمن توصیه خود و همه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) که میفرماید«عاقل کسی است که از خدا می‌ترسد و خود را از عیب‌ها پاک می‌کند» اظهار کرد: افراد عاقل هیچ‌گاه به‌دنبال ثروت‌اندوزی در دنیا نیستند، مبرا از هرگونه خطا و گناه هستند.

 

حسینی از روحانیت به‌عنوان حافظان و پرچم‌داران سرخ خط علوی یاد و برکت امروزی جمهوری اسلامی ایران را مرهون فدارکاری‌های روحانیت در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: اگر خداوند بخواهد به جامعه‌ای نگاه خیر بیندازد، علمای آن سرزمین را زیاد و جاهلان آن را کم خواهد کرد.

 

امام جمعه دهدشت گفت: دلیل نفوذ معنوی روحانیت در بین مردم دفاع پایدار آنها از آبرو ملت بوده است و در زمان حکومت‌های گذشته دولتمردان برای ایجاد مشروعیت  حکومت خود از علما کسب تکلیف می‌کردند.

 

حسینی بابیان اینکه رضاخان پهلوی با فریبکاری و نیرنگ به قدرت رسید،افزود: این فرد پلید با روی کار آمدن خود جامعه روحانیت را سرکوب کرد و از خلع لباس علما تا تبعید و منزوی کردن آنها را در دستور کار خود قرار داد.

 

خطیب جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنان خود کودتای انگلیسی رضاخان در سال 1299 را یادآور شد و با بیان اینکه دولت انگلیس برای کشور ما تصمیم می‌گرفت و مردم و روحانیت هیچ نقشی در اداره کشور نداشتند، گفت: این کار ننگین‌ترین چیزی بود که بر این ملت تحریم کردند.

 

وی جمود فکری وهابیت را عامل انعکاس تصویر نادرست از آیین اسلام در دنیا دانست و تأکید کرد: درایت در آموزه‌های اسلام مهم‌تر از روایت آنها است و مردم باید بدانند که فهم عقلانی مسائل مهم‌ترین درس مکتب اسلام است.

 

حسینی بابیان گرامیداشت ولادت حضرت زینب(س) و تبریک روز پرستار و بهورز به تمامی پرستاران زحمتکش،بیان کرد: نجات جان یک انسان برابر با نجات جان تمامی انسان‌ها است.

 

وی باابراز خشنودی از پیروزی جنبش انصار‌الله در یمن،تصریح کرد: این مسئله برای اسرائیل،آل سعود و انگلستان ناخوشایند است و سازمان ملل هرکجا کاری خلاف سیاست‌های آمریکا باشد علیه آن اقدام می‌کند.

 

حسینی بااشاره و تبیین سخنان مقام معظم رهبری در بین مردم تبریز،بیان کرد: اطاعت از ولی امر مسلمین را همیشه سرلوحه کار خود قرار دهید.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک