آخرین اخبار

30. دى 1394 - 14:49   |   کد مطلب: 4575
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد گفت: همه چیز باید بر مدار قانون باشد، بدون شک هیئت اجرائی و هیئت نظارت و سپس هیئت مرکزی نظارت و شورای نگهبان مسیر قانونی برای مدیریت انتخابات هستند.

به گزارش كهگيلويه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس،آیت الله ملک حسینی نماینده مردم  کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری در جمع مردم جلیل یاسوج به تأیید صلاحیت های شورای نگهبان در استان اشاره کرد و گفت: همه چیز باید بر مدار قانون باشد، بدون شک هیئت اجرائی و هیئت نظارت و سپس هیئت مرکزی نظارت و شورای نگهبان مسیر قانونی برای مدیریت انتخابات هستند.

 

وی تصریج کرد: بی شک  این مسیر برای مدیریت نتیجه نیست و وای به روزی که مسیر قانونی مدیریت انتخابات، به مدیریت نتیجه منتهی شود.

 

قانون یعنی مدیریت انتخابات سالم

نماینده ولی فقیه در استان خاطر نشان کرد:کرامت انسانی ایجاب می کند که فضیلت های انسانی در زیر و ذیل آن ایجاد شود و خدای ناکرده اگر تا به حال علیه کسی دروغی گفتیم علیه کسی تهمتی زدیم و زمینه را برای آبروریزی کسی فراهم آوردیم، از خدای بزرگ و از آن فرد عذر بخواهیم.

 

ملک حسینی تصریح کرد: اگر خدای نکرده تهمتمان، دروغمان یا راست بدتر از دروغمان یعنی راست های نصفه و نیمه که لا اله الا الله از راست های نصفه و نیمه بدتر از دروغ بوده، از خدای خود عذر بخواهیم.

 

هیئت نظارت های استانی حق کسی را ضایع نمی کند و بر مدار قانون است

 

وی به آخرین روند رد صلاحیتها در هیئت های نظارت استانی و به خصوص استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد و افزود:  هیئت اجرائی و هیئت نظارت در استان از بچه های استان هستند، نه حق الهی داشتند و نه حق انسانی داشتند که بخواهند حق کسی را ضایع کنند و انشالله چنین نکردند.

 

از شخص و گروهی خاصی در انتخابات دفاع نخواهم کرد

 

نماینده ولی فقیه در استان به رد صلاحیت برخی از چهره ها در این نظارت ها اشاره کرد و گفت: اما بعضی از کسانی که شما می شناسید و بنده هم میشناسم به عنوان انسانهای پاک و سالم، درعین حالی که حمایت انتخاباتی از کسی ندارم و شما هم توقع ندارید داشته باشم هر وسیله ای که بر عهده ام باشد و هر تلاشی باشد برای اعاده حیثیت آنها خواهم کرد که حق ضایع شده اینها بازستانده شود.

 

نباید کسی را متهم کرد

ملک حسینی تصریح کرد: اگر خداوندکمکم کرد خدا را سپاس میگویم و اگر خداوند نخواست، لایق این نبودم که اثر کند تلاشم ، باز خدا را سپاس می گویم که توفیقم داد تا غیرتی بکشم و دفاع کنم از کسی که احساس میکنم حق او ضایع شده اما هرگز کسی را متهم نمیکنم.

 

نظارت شورای نگهبان حق الناس است

 

وی به وظیفه ذاتی شورای محترم نگهبان برای انتخابات سالم اشاره کرد و افزود:دینی که از شورای نگهبان سراغ داریم ایجاب می کند هرگز به فکر سروصدا، به فکر برهم زدن آرامش و به فکر چیزی نباشم و نباشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان به طی مسیر قانونی رد صلاحیت شدگان در شورای نگهبان اشاره کرد و افزود: شما هم این فکر را داشته باشید، دین شورای نگهبان و هیئت نظارت مرکزی ایجاب میکند که رصد کنند و به شکایت اینها افراد رسیدگی کنند و از این به بعد اگر گزارش درستی وجود دارد به این شورا منتقل می کنیم و خدای نکرده حق کسی ضایع نشود.

 

مجلس جای فتنه گران و نفوذی های دشمن نیست

 

ملک حسینی با بیان اینکه روحانیت معظم، سروران معظم، ریش سفیدان دفاع از حقوق انسانها  راوظیفه خود می دانند نه وظیفه یک نفر خاص ،ابراز کرد: هرکس توانست باید تلاش کند حق کسی ضایع نشود اما شاخص هایی که شورای نگهبان تفسیر می کند شاخص منفی فتنه ، شاخص منفی نفوذ، شاخص منفی بی التزامی به دین ، بی التزامی به نظام جمهوری اسلامی ، بی التزامی به ولایت ، اینها شاخص هاست هرکس نداشته باشد بی شک نمی تواند وارد مجلش شود.

 

وی خاطر نشان کرد:روشن است مجلس ،مجلس جمهوری اسلامی است اگر کسی به جمهوریت نظام یا به اسلامیت نظام با تمام فاکتورهای مثبت آن اعتقاد نداشته باشد برای چه به مجلس برود، اواعتقاد به این عنوان ها ندارد.

 

نباید غیر فتنه گرا را فتنه گر بنامیم

 

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه نباید غیر فتنه گر را فتنه گر بنامیم،بیان کرد: اگر روزی سخنی گفتم و حرفی زدم امروز در برابر شما عذرخواهی می کنم، از خدایم و از شما و سخنی گفتم که ناگهان اهل فتنه نیست فتنه گر قلمداد شود، اهل فساد نبوده فاسد قلمداد شود، اهل بی التزامی به دین نبود بی التزام به دین قلمداد شود بی التزام به ولایت نبود بی التزام به ولایت قلمداد شود، از خدا عذر میخواهم و از هر کسی که زمانی گفته باشم عذر میخواهم، خواهیم مرد مگر می شود بار شکست شخصیت انسان ها رو به قیامت برد؟

 

ملک حسینی به یک روایت اشاره کرد و افزود:در روایت است اگر انسان به کسی تهمتی بزند بدتر از لیاقتش او را در محشر وارد می کنند و بر تلی از آتش لحظه به لحظه می سوزد و این پوست عوض می شود و می سوزد تا از این مذمه خارج شود.

 

حق را نباید انکار کرد

وی با توصیه کاندیداهای رد صلاحیت شده در این صحنه مهم انتخابات گفت: به کاندیداهای محترم و عزیزانی که طرفدار این کاندیدها هستند توصیه می کنیم که در رعایت سلم و در مسیر قانونی اعتراضات خود را مطرح کنند و هرکس غیرتی دارد فرقی نمی کند امر به معروف و نهی از منکر ، دفاع از حقوق انسانها بر همه واجب است نه بر نماینده ولی فقیه یا بر فرمانده سپاه یا بر استاندار یا بر فرماندار هرکس شرف ،غیرت ، دین و وظیفه دارد که چنانکه حقی از کسی در حال ضایع شدن است، تلاش کند.

 

اجازه برهم زدن نظم را به کسی نمی دهیم

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: تلاش به معنای بی ادبی، جسارت، حمله، سر وصدا و برهم زدن نظم اجتماعی نیست و به هیچ کس اجازه داده نخواهد شد که نظم اجتماعی را برهم بزند.

 

ملک حسینی تصر یح کرد: با حفظ نظم اجتماعی باید حقوق عزیزانی را که خدای ناکرده حقوقشان ضایع شده ،همه نه بعضی  از چهره ها، کاری به اسم شخصی و فردی خاص نداریم، باید ادا شود و از خدای بزرگ می طلبیم که این توفیق را به همه ما ادا کند تا تلاش کنیم برای جلوگیری از ضایع شدن حق و اگر هم نتوانستیم شکر کنیم خدا را که رگ غیرت ورزی به ما داده که توانستیم برای دفاع از حق یک انسان ولو اینکه موانع به شما اجازه ندهند، تلاش کنیم.

 

منبع:بویرخبر،

 

انتهای پیام/ر/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک