آخرین اخبار

29. بهمن 1393 - 20:24   |   کد مطلب: 449
عضو جبهه پایداری در اولین مراسم شبی با خاطره کربلا گفت:
شناخت یزیدیان زمان مستلزم داشتن تقوای الهی است
عضو جبهه پایداری شناخت جبهه حق از باطل را مهم‌ترین پایه‌های قیام عاشورا دانست و گفت: شناخت یزیدیان زمان مستلزم داشتن بصیرت و تقوای الهی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، به نقل از صبح زاگرس، اولین مراسم مذهبی فرهنگی شبی با خاطره سفر کربلا(اربعین) با حضور ستار هدایتخواه عضو جبهه پایداری، مرتضی طاهری مداح برجسته کشوری وخیل عظیم شیفتگان حسینی در حسینیه امام علی(ع) شهرک امام حسین(ع) شهر یاسوج برگزار شد.

 

برای حضور در کاروان حسینی باید بصیرت داشت

در ابتدای اولین مراسم خاطره گویی پیاده روی اربعین حسینی، ستار هدایت خواه معاون پارلمانی بسیج مستضعفین در مجلس شورای اسلامی گفت:برای اینکه با کاروان حسینی همراه شویم باید بصیرت داشته باشیم و جبهه حق و باطل و دشمن و خودی را بشناسیم.

 

وی حضور میلیون ها زائر از سراسر کشور  و جهان اسلام در کربلا را نشان اوج عشق و دلدادگی مردم به امام حسین(ع) دانست و گفت:این همان عشق حقیقی به سید و سالار شهیدان است که همه جهانیان شاهد آن بودند.

 

حضور زائران پیاده حسینی در کربلا نشان از دلدادگی آنان به اهل بیت است

عضو جبهه پایداری با بیان این که امام حسین(ع) به برکت اخلاص، دل‌ها را جذب خود کرده است، افزود: حضور میلیون ها زائر از کشورهای مختلف در اربعین حسینی نشان دهنده دلدادگی مردم به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است.

 

هدایت خواه با تأکید بر اینکه باید تاریخ حماسه حسینی به مردم گفته شود و مردم با تمام احساس این صحنه تاریخ ساز را درک کنند و خود را در درون آن ببینند،ابراز کرد:در تاریخ حماسه حسینی باید با تمام حضور و توان واقعی، وارد میدان شد تا بتوانیم با بصیرت حسینی در برابر جبهه کفر صف آرایی کنیم.

 

اربعین بزرگترین صحنه میعادگاه مسلمانان است

وی صحنه حماسی اربعین حسینی را بزرگ‌ترین میعادگاه مسلمانان در کربلا دانست و گفت:این زیارت یک رزمایش با عظمت برای پیروان و علاقه‌مندان امام حسین(ع) در میان همه‌ مسلمانان جهان است.

 

 هدایت خواه تصریح کرد:عوامل دیگری که در ماندگاری انقلاب عاشورا نقش اساسی دارد اهل بیت و اصحاب با وفای امام حسین(ع) است که با بصیرت و آگاهی و مقاومت و پایداری در کنار آن حضرت تا آخرین لحظات باقی ماندند.

 

شناخت جبهه حق از پایه های قیام عاشورا است

معاون پارلمانی بسیج مستضعفین در مجلس شورای اسلامی شناخت جبهه حق از باطل را مهم‌ترین پایه‌های قیام عاشورا دانست و گفت: این مؤلفه مستلزم داشتن تقوای الهی است و امروز برای شناخت یزیدیان زمان باید این تقوا را داشته باشیم.

هدایت خواه ادامه داد: همه در برابر نهضت عاشورا تکلیف داریم و مسئول ایم و وظیفه داریم تا ضمن آگاهی از این اهداف، آن را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

 

خلوص نیست اصحاب امام حسین(ع) صحنه بزرگ عاشورا را به بار آورد

عضو جبهه پایدار در ادامه به شهادت حضرت مسلم بن عقیل اشاره کرد و گفت: وقتی خبر شهادت حضرت مسلم عقیل را به امام حسین(ع) دادند،ایشان آن را برای اصحاب خود تعریف کرد تا حسینیان واقعی در آن شب تاریخ ساز شناخته شوند و خلوص نیت آنان صحنه بزرگ و تاریخ ساز عاشورا را به بار آورد.

 

هدایت خواه با بیان اینکه امروز باید با تمام خلوص نیت کامل در جبهه حسینی بمانیم تا بتوانیم سربلند از جبهه جنگ نرم دشمن بیرون بیاییم،گفت: رمز ماندگاری انقلاب امام حسین(ع) بدون تردید دغدغه خدایی بودن، اخلاص و خلوص نیت در راه خدا بود و آن حضرت خود را سپر ارزشهایی ساخت که حیات بشریت را ضمانت کرد.

 

پیاده روی اربعین حسینی مانور بصیرت و ولایت مداری جهان اسلام بود

وی با بیان این که ملت های مسلمان در روز اربعین حسینی بار دیگر عمق بصیرت و ولایتمداری خود را به جهان نشان داند، ابراز کرد: کاروان های پیاده روی اربعین حسینی مانور بصیرت، ولایتمداری، اقتدار و عمق معرفت شیعیان و سایر مسلمانان را به جهانیان نشان داد.

 

هدایت خواه به پیاده روی امسال هیئت های عزاداری استانی در روز اربعین اشاره کرد و گفت: در این سفر چندین بار عراقی ها به ما ایرانی ها گفتند، شما ایرانی ها  افتخار جهان اسلام هستید که این موضوع رسالت سنگینی را بر دوش ما که ام القرای جهان اسلام هستیم گذاشته است.

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک