آخرین اخبار

20. دى 1394 - 15:01   |   کد مطلب: 4462
سه راهی مرگ در ورودی تنگه مهریان و و اتصال آن به جاده اصلی یاسوج - سی سخت و یاسوج - اقلید باعث شده که هر روز شاهد تصادفات بیشماری در این سه راهی باشیم که یکی از از این دلایل ساماندهی نشدن این سه راهی ارتباطی است.

به گزارش  پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط محیطی و کوهستانی بودن، از نعمت جاده های استاندارد و ایمن بی بهره است.

 

شهر نوپای یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از این قاعده مستثنی نبوده و وجود جاده های ناامن در آن مشهود است.

 

این شهر که یکی از قطب های گردشگری جنوب ایران محسوب می شود و به دلیل قرار داشتن در مرکز راه های ارتباطی میان استان های اصفهان، یزد و شیراز به کریدور شمال به جنوب معروف است و وجود جاده های ایمن در ان از اهمیت خاصی برخوردار است و یکی از احتیاجات اساسی محسوب می شود.

 

جاده تو را می خواند.....

عمده مشکلات جاده های مواصلاتی یاسوج در مناطق پرتردد و گردشگری، عرض کم، پیچ های تند، وجود چاله های متعدد و دست اندازهای غیر استاندارد است.

 

 

جاده یاسوج به سی سخت یکی از محورهای مواصلاتی این شهر نیز به دلیل وجود پیچ های تند و عرض کم هر روزه شاهد تصادفات مهیب و بعضاً مرگبار است.

 

در فاصله 5 کیلومتری این محور و در ورودی تنگه زیبای مهریان، پیچ خطرناکی وجود دارد که به دلیل عدم رعایت استاندارهای لازم ترافیکی به یکی از نقاط حادثه خیز در این منطقه از شهر یاسوج تبدیل شده است.

 

سه راهی مرگ در مهریان تا کی قربانی می دهد

 

شیب تند،عدم وجود دیدکافی در روز و محروم بودن از روشنایی مناسب در شب، نداشتن مانع و گاردریل مناسب، عرض کم جاده و فرسوده بوده آسفالت کف جاده، باعث شده که مسافران و رانندگان خودروها هر لحظه منتظر وقوع حادثه ای برای خود باشند.  

 

 

قرار داشتن تنگه زیبای مهریان، پیست اسکی کاکان، تنگه گنجه ای، شهر زیبا و توریستی سی سخت و منطقه پرجمعیت و مهاجر پذیر شهر مادوان در این مسیر، باعث گردیده که این محور از ترافیکی بالاتر از حد استاندارد برخوردار باشد که چاره جویی و اقدام مؤثر دستگاه ها و مسئولان متولی امر راهسازی بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

 

با توجه به حجم ترافیک بالای این منطقه، متأسفانه تاکنون اقدامی مؤثر برای حذف یا ساماندهی این نقطه صورت نگرفته و مسئولان استانی در زمانی نه چندان دور سعی بر تعریض جاده و ساخت پل های زیر گذر و روگذر برای این منطقه را داشتند که هر کدام با گذر زمان و اغلب به دلیل نبود اعتبارات لازم به فراموشی سپرده شدند.

 

گردشگری و توسعه در خطر ؟!!!

به نظر می رسد وجود این نقاط حادثه خیز علاوه بر خسارات زیاد از جمله مرگ هموطنان،زیان هایی را نیز به بدنه صنعت گردشگری استان وارد می نمایند.

 

 

وجود این گونه محورهای غیر استاندارد باعث می شود تا این استان به عنوان منطقه ای ناامن برای گردشگران شناخته شود و از حجم گردشگری آن کاسته شود.

 

سه راهی مرگ در ورودی تنگه مهریان و و اتصال آن به جاده اصلی یاسوج - سی سخت و یاسوج - اقلید باعث شده که هر روز شاهد تصادفات بیشماری در این سه راهی باشیم که یکی از از این دلایل ساماندهی نشدن این سه راهی ارتباطی است.

 

در گذشته نچندان دور چند پروژه با حرف و حدیث های فراوان برای ساماندهی و سه بانده شدن این پروژه بازگو شد که در گذر زمان همگی به فراموشی سپرده شد.

 

دو طرح آماده برای اجرای این پروژه داریم

 

علی شیر محمدی معاون راهداری راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد در گفتگو با خبرنگار بویرخبر به ساماندهی سه راهی مرگ در مهریان اشاره کرد و گفت: برای ساماندهی این پروژه دو طرح از سوی این اداره کل  به نام های طرح زود بازده و طرح دیربازده یا همان غیر همسطح ارائه شده که هر دوی آنها در حال اجرا است.

 

وی با بیان اینکه برای این دو طرح نیاز به تأمین اعتبار از سوی وزارتخانه است، ابراز کرد: برای طرح زود بازده نیاز به سه میلیارد تومان اعتبار بوده که با توجه به منابع محدود فعلی، این طرح بهترین طرح است.

 

اعبتار 16میلیارد تومانی برای اجرای پروژه

 

معاون راهداری استان با بیان اینکه طرح اجرای غیر همسطح که تشکیل شده از چند زیر گذر و روگذر بوده می توان آماج تصادفات در این محور را کاهش دهد، بیان کرد: این طرح نیازمند 16میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت خانه بوده که در این طرح چند روگذر، زیر گذر و راه میانه در نظر گرفته شده که نبود بودجه عمرانی مانع اجرای این طرح شده اسیت.

 

محمدی یکی دیگر از مشکلات اجرای این پروژه را تملک دارایی و زمین های مذکور در اطراف این سه راهی دانست و افزو: برخی از خانه ها و زمین های موجود در این مکان عاملی شده اند که این پروژه به کندی پیش برود و در حال حاضر در صدد رایزینی برای حل این مشکل هستیم.

 

خواهان مساعدت مسئولان استانی هستیم

 

وی از جدیت مسئولان استانی اعم از نمایندگان ،استاندار و مدیرکل اداره راه و شهرسازی استان برای به سرانجام رسیدن این پروژه خبر داد و افزود: همزمان با حضور معاون وزیر راه در استان خواهان تسریع در اجرای این پروژه شدیم.

 

معاون راهداری استان اصلی ترین مشکل اجرای این پروژه را نبود بودجه کافی دانست و افزود: مهمترین مشکل در حال تأمین اعتبار برای اجرای این پروژه است.

منبع:بویرخبر،

انتهای پیام/ر/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک