آخرین اخبار

16. دى 1394 - 12:24   |   کد مطلب: 4421
معاون سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
راه‌اندازی 3 صندوق توسعه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد
معاون سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با هدف تأمین سرمایه در گردش فعالان بخش کشاورزی 3 صندوق توسعه در شهرستان‌های استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، علی رستگار در نشست هماهنگی انعقاد تفاهم‌نامه سازمان جهاد کشاروزی مبتنی بر شهرستانی شدن صندوق حمایت از بخش کشاورزی که با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان در فرمانداری دهدشت برگزار شده بود افزود: سه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی برای استان در نظر گرفته شد که مربوط به شهرستان های گچساران، کهگیلویه و دنا می باشند.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور استفاده بهتر و ایجاد سازوکار مناسب به لحاظ جذب سرمایه، اعتلای بخش کشاورزی و ارتقاء سطح بهره‌وری، تفاهمنامه بین استاندار و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری کشاورزی منعقد و مقرر شد سه صندوق شهرستانی در همین راستا تشکیل شود.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

رستگار با بیان اینکه یکی از این صندوق‌ها در شهرستان کهگیلویه راه‌اندازی می‌شود افزود: طی تفاهمنامه 49 درصد سهمیه دولت در این صندوق‌ از طریق فرمانداری‌ تامین خواهد شد.

 

وی بیان کرد: طبق انعقاد تفاهم شده مقرر شده که سرمایه اولیه این صندوق ها با 10 میلیارد تومان تاسیس شوند.

 

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در همین راستا ادامه داد: از این 10 میلیارد تومان 49 درصد سهم دولت و 51 درصد سهم تشکل های بخش کشاورزی خواهد بود.

پایگاه خبری کهگیلویه

رستگار عنوان کرد: بر اساس قانون برای تشکیل این صندوق ها باید اعتبار اولیه در سطح استان تامین شود و در مراحل بعدی از ردیف بودجه اعتبار به آن تخصیص داده خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: از 49 درصد سهم دولت، 2 میلیارد تومان آن توسط فرماندار و دو میلیارد و 900 میلیون تومان آن توسط فروش املاک مازاد کشاورزی پیش بینی شده است.

 

پایگاه خبری کهگیلویه

رستگار اضافه کرد: با راه اندازی این صندوق ها بخش کشاورزی مورد حمایت قرار خواهد گرفت و در سنوات آینده  شاهد افزایش اعتبار و رونق خوبی در بخش کشاورزی خواهیم بود.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، در پایان این نشست انعقاد تفاهم‌نامه سازمان جهاد کشاروزی مبتنی بر شهرستانی شدن صندوق حمایت از بخش کشاورزی در دهدشت توسط فرماندار کهگیلویه امضا شد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک