آخرین اخبار

29. بهمن 1393 - 14:53   |   کد مطلب: 442
اخراج کارکنان و کارگران دانشگاه یاسوج به بهانه های مختلف از ابتدای آغاز به کار سرپرست این دانشگاه به سریالی دنباله دار تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس به گفته یک منبع آگاه از ابتدای آغاز به کار سرپرست دانشگاه یاسوج تاکنون بیش از چهار نفر از کارکنان حوزه حراست این دانشگاه که هر کدام حدود 10 سال سابقه کار دارند به بهانه های مختلف از کار برکنار شده اند.

 

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفت: سرپرست دانشگاه یاسوج با کمک برخی کارکنان همفکر و مشاوره گرفتن غلط از آنان تعدادی از کارگران سلف غذاخوری این دانشگاه  را به بهانه های واهی از کار اخراج کرده است.

 

سریال اخراجی های دانشگاه یاسوج تنها به کارکنان و کارگران ختم نشده است بلکه رانندگان اتوبوس های دانشگاه نیزاز سوی این سرپرست مورد لطف قرار گرفته اند.

 

درماه های اخیر نیز یکی از کارگران این دانشگاه پس از بازی فوتسال با این سرپرست مزاح می کند که این اقدام موجب خشم سرپرست دانشگاه یاسوج می شود و این کارگر را از کار برکنارمی کند که با وساطت برخی افراد به کار خود بازمی گردد.

 

گفته می شود کارکنان، کارگران و نیروهای خدماتی در دانشگاه یاسوج تنها به دلیل جناح بازی و سیاست کاری از کار اخراج شده اند و با وجود پیگیری های صورت گرفته از سوی افراد اخراج شده آنها تاکنون نتوانسته اند حقوق تضییع شده خود را بدست آوردند.

 

براساس برخی شنیده ها بکارگیری غیرقانونی بیش از 30 نفر از یک طایفه خاص در بخش های مختلف دانشگاه یاسوج از دیگر اقدامات سرپرست دانشگاه یاسوج است که به نوعی به انتخابات آینده نیز مربوط می شود.

 

شنیده هایی نیز به گوش می رسد که قرار است برخی سرپرستان خوابگاه های دخترانه دانشگاه یاسوج نیز از کار برکنار شوند تا روند اخراجی ها در این دانشگاه  همچنان ادامه داشته باشد.

 

حرکت غیرقانونی سرپرست غیرقانونی دانشگاه یاسوج

هرچند به گفته دبیر نظارت شورای انقلاب فرهنگی کشور صلاحیت سرپرست دانشگاه یاسوج از سوی شورای انقلاب فرهنگی تایید نشده است اما در ماه های اخیر شبانه، به صورت غیر قانونی و خارج از مصوبه شواری فرهنگی دانشگاه با نصب تابلویی  بر روی  کتابخانه مرکزی دانشگاه یاسوج (محمد بهمن بیگی ) اقدامی تحریک آمیز را  به نمایش گذاشت.

 

 

معاون فرهنگی پیشین دانشگاه یاسوج: نامگذاری کتابخانه مرکزی دانشگاه یاسوج بدون مجوز شواری فرهنگی انجام گرفت

 

واکنش ها به این حرکت سرپرست دانشگاه به اینجا ختم نشد به گونه ای که معاون فرهنگی پیشین دانشگاه یاسوج در نشست خبری با اصحاب رسانه از نامگذاری غیرقانونی و خارج از مصوبات شورای فرهنگی کنابخانه این دانشگاه پرده برداشت و گفت: شورای فرهنگی دانشگاه باید در نامگذاری‌های مکان های دانشگاه اظهارنظر کند و هر گونه نامگذاری در دانشگاه چون صبغه فرهنگی دارد،‌ حتما باید از شورای فرهنگی دانشگاه مجوز داشته باشد.

 

وی افزود: هر گونه نامگذاری حتی نامگذاری یک خیابان در دانشگاه باید از این شورا مجوز داشته باشد و با مصوبه شورای فرهنگی دانشگاه صورت بگیرد.

 

معاون فرهنگی پیشین دانشگاه یاسوج تصریح کرد: نامگذاری کتابخانه مرکزی دانشگاه در شورای فرهنگی دانشگاه مطرح نشد و امیدواریم به هر صورت اصلاح شود.

 

با تمام این اقدامات پس از 16 ماه هنوز تکلیف سرپرست غیرقانونی دانشگاه یاسوج مشخص نشده و پیش بینی می شود درصورت ادامه این روند کارکنان بیشتری تنها به دلیل بهانه های واهی باید در انتظار اخراج از این دانشگاه باشند.

انتهای پیام/و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک