آخرین اخبار

12. دى 1394 - 11:24   |   کد مطلب: 4363
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمدگفت: در شش ماهه نخست امسال سه هزار و887 مورد وقایع ازدواج و693 مورد طلاق به صورت الکترونیکی به ثبت رسیده است .

به گزارش پايگاه خبري كهگيلويه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سعید محوری با بیان اینکه آمار طلاق در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته، خاطرنشان کرد: این آمار تنها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد نبوده بلکه بیشتر آنها مربوط به استان‌های همجوار بوده که در این استان اتفاق افتاده است.

 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک  استان اظهار داشت:بیشترین ازدواج های ثبت شده زوج(بیش از38درصد) مربوط به رده سنی 25 تا 29 سال و بیشترین ازدواج های ثبت شده زوجه(معادل31 درصد)مربوط به رده سنی 20تا 24 سال بوده است.

 

محوری گفت:بیشترین طلاق های ثبت شده زوج به میزان 6/24 درصد مربوط به رده سنی 30 تا 34 سال و بیشترین طلاق های ثبت شده زوجه به میزان 8/22 درصد مربوط به رده سنی 25 تا 29 سال بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: بررسی علل طلاق در سامانه ثبت وقایع ازدواج و طلاق نشان می دهد که بارزترین علل طلاق مربوط به مسائلی همچون عدم تفاهم و امکان سازش، دخالت خانواده ها، ترک زندگی و محقق نشدن شروط ضمن عقد می باشد.

 

 محوری افزود : دفاتر رسمی ازدواج و طلاق به عنوان نهادهای تخصصی تحت نظارت این سازمان فعالیت دارند و به مردم خدمت ارائه می‌کنند. وی اظهار داشت: دفاتر ازدواج و طلاق از بدو تاسیس عدلیه قریب به یکصد و ده سال پیش تاکنون زیرمجموعه قوه قضائیه و به‌طور خاص ثبت‌ اسناد و املاک کشور مستند به قانون امر نظارت و صلاحیت علمی و عملی سران محترم دفاتر ازدواج و طلاق را به عهده داشته و همچنین به‌حسب نیاز با توجه به آمار جمعیت به‌تناسب در شهرستان‌هایی که آزمایشگاه مستقر وجود داشته باشد پس از برگزاری آزمون و لحاظ سابقه نسبت به تخصیص دفتر اقدام می‌نماید.

 

وی در رابطه با انتشار آمارراجع به طلاق وازدواج نیز اظهار داشت: با توجه به صلاحیت ذاتی حاکم بر دفاتر و نظارت همه‌جانبه ثبت‌اسناد و املاک طبعاً انتشار آمار نیز بر عهده ثبت‌اسناد و املاک می‌باشد.

 

محوری خاطرنشان کرد: این اداره کل آمادگی دارد آمار دقیق و کامل مربوط به طلاق را با توجه به شرایط، نوع طلاق، سن، سواد و غیره را در اختیار دستگاه‌های اجرایی ومراجع مرتبط برای برنامه ریزی وانجام پژوهش وتحقیق برای ارائه راهکار در باره روند رو به افزایش طلاق قرار دهد تا این معضل در جامعه اسلامی سیر نزولی پیدا کند .

انتهای پیام/م.غ

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک