آخرین اخبار

7. دى 1394 - 14:30   |   کد مطلب: 4321
انتخاب سید باقر موسوی جهان آباد به عنوان نامزد انتخاباتی از سوی اصلاح طلبان کهگیلویه وبویراحمد یک اقدام از پیش تعیین شده در جهت تکمیل پازل جریان اصلاحات در سطح ملی و فشار به شورای نگهبان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس، در ادامه گزارش روز گذشته این پایگاه خبری در راستای واکاوی تحرکات جریانات سیاسی استان جهت صف آرایی بهتر در انتخابات مجلس شورای اسلامی، [کلیک کنید] در این گزارش و در ادامه تحلیل قبلی به بررسی دلایل و چرایی انتخاب این دو کاندید به نمایندگی از دو جناح سیاسی خواهیم پرداخت.

دلایلی که بسیاری از پشت پرده های اقدامات سیاسی استان و به تبع آن کشور را آشکار خواهد کرد.

در روند بررسی انتخاب ستار هدایتخواه توسط شواری حکمیت اصولگرایان استان مشاهده خواهیم کرد که این انتخاب در جهت جلوگیری از انشقاق ایجاد شده در ماه های اخیر در بین اصولگرایان بوده است.

جبهه اصولگرایان با انتخاب هدایتخواه به عنوان کاندید مطبوع خود نشان داد که در این شرایط سخت و حساس پسا برجام به دنبال معرفی مهره ای تاثیر گذار در معادلات مهم کشور است.

با توجه به سوابق درخشان و برد ملی هدایتخواه در سطح کشور به دلیل حضور درخشان و به دور از حب و بغض های سیاسی در دوره های هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی که بسیاری از سیاسیون استان اعم از اصلاح طلب و اصولگرا به آن اذعان دارند، می توان گفت این انتخاب هرچند دیر اما بهتر گزینه ممکن جبهه اصولگرایان بود.

 اقدامی که می توان گفت تنها گزینه صحیح و عاقلانه پیش روی شورای حکمیت جبهه اصولگرایان بود.

در مقابل جریان اصلاحات با توجه به مطالبی که در گزارش قبل به آن اشاره شد، پس از کش و قوس های فراوان و به دلیل نبود گزینه مناسب و توانمند در سطح استان همان روند جریان اصلاحات در سطح ملی را ادامه داد و با معرفی یک مهره سوخته به عنوان کاندید منتخب خود راه اعمال فشار به شورای نگهبان را در پیش گرفتند.

چرا که بر اساس چینش سیاسی اصلاح طلبان در سطح ملی و سخنان خود آنان در مجامع عمومی، اصلاحات در پی آن است تا با معرفی نامزدهای متعدد و مهم تر از همه دارای سوابق سیاه سیاسی یک جنگ تمام عیاری را جهت تخریب شورای نگهبان و به حاشیه راندن نظارت استصوابی این نهاد انقلابی به نمایش بگذارد.

 

گفته می شود انتخاب سید باقر موسوی به عنوان نامزد انتخاباتی از سوی اصلاح طلبان استان یک اقدام از پیش تعیین شده در جهت تکمیل پازل جریان اصلاحات در سطح ملی است.

این اقدام ازآن جهت تعجب آور است که چگونه یک جریانی که به رد صلاحیت شدن کاندیدای خود (با توجه به سوابق سیاسی سیاه آنها) آگاهی کامل دارد، حاضر شده است با انتخاب و حمایت دوباره از وی آبروی جناح سیاسی خود را به سخره بگیرد؟

با همه این تفاسیر باید دید آیا این انتخاب جریان اصلاحات، در راستای تکمیل پروژه نیمه تمام سال های نه چندان دور خود می باشد؟

 

انتهای پیام/200
 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک