آخرین اخبار

28. بهمن 1393 - 22:52   |   کد مطلب: 432
رئیس قوه قضاییه گفت: حصر فتنه گران قانونی است و جوسازی‌های خارجی هیچ تاثیری بر تصمیم نظام و تغییر شرایط سران فتنه ندارد.

 

به گزاارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه به نقل از خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،‌ آیت‌الله «صادق آملی لاریجانی» امروز سه شنبه(28بهمن ماه) پس از سفر به لرستان با حضور در کنگره بزرگداشت شهدای روحانی و شهیدان رحیمی «فخرنور» در مصلای الغدیر خرم آباد سخنرانی کرد.
 

وی افزود: وزارت خارجه آمریکا با دخالت آشکار در امور ایران، نسبت به قوه قضاییه، قضات و محققان دستگاه قضایی حرف‌هایی را زدند، آمریکا می‌خواهد به قضات و محققان اعلام کند که قانون اساسی اجازه حصر نمی‌دهد و مدام اعلام می‌کند، کسانی نباید در حصر باشند.
 

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: امروز به اتکای خون شهیدان و بصیرت مردم که در 22 بهمن امسال متجلی شد، به آمریکا اعلام می‌شود که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و هیچ کسی حق دخالت در امور داخلی ایران را ندارد چرا که دوران کاپیتولاسیون تمام شده و ایران از عزت خود کوتاه نمی‌آید.
 

رئیس دستگاه قضا تاکید کرد: رسیدگی به پرونده کسانی که در جریان فتنه اثر گذار بوده‌اند، یک وظیفه و حق مردم بر قوه قضاییه است و کسانی که بساط فتنه را پهن کردند و راه را برای دخالت اجانب در مسائل داخلی کشور باز کردند، باید می‌دانستند چه می‌کنند؟

آیت‌الله ملی لاریجانی گفت: در قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران منش قضا 'عدالت' است و بنای ظلم و تعدی وجود ندارد، تا در قوه قضاییه در عمل و گفتار ظلم و تعدی به کسی نشود و به همین دلیل در جریان رسیدگی به پرونده فتنه گران به گفته این و آن و القات خارجی توجه نمی‌شود.

رئیس دستگاه قضا خاطرنشان کرد:‌ وظیفه قوه قضاییه احقاق حق است و فتنه گران کسانی که راه را برای اجنبی باز کردند باید بفهمند که چه خطای انجام داده‌اند و پیام‌هایی که رییس جمهوری آمریکا می‌داد و کسانی را برای این فتنه بر می‌انگیختند؛ باید این را می‌فهمیدند.
 

وی افزود: رسیدگی به وضعیت فتنه گران باید تحت ضابطه شرعی و قانونی باشد و قوه قضاییه در این راستا، براساس وظیفه دینی و قانونی و حقوقی خود عمل کرده است و هیچ اشکالی بر آن وارد نیست.
 

آیت‌الله آملی لاریجانی گفت: با تکیه بر مجاهدت شهدای انقلاب اسلامی ملت ایران راه سربلندی را پیش گرفته و این آرامش ،اسنقلال و پیشرفت‌های علمی مدیون این جانفشانی شهداست.
 

وی با اشاره به موضوع اسلام هراسی در کشورهای غربی تصریح کرد: امروزه اسلام هراسی در کشورهای غربی که به شدت تبلیغ می‌شود ریشه در تشنگی انسان‌ها نسبت به معارف دینی دارد.
 

رئیس دستگاه قضا افزود: غربی‌ها به شدت از اسلام وحشت دارند و به دنبال مخدوش کردن چهره اسلام با ابزارهایی مانند داعش هستند.
 

آیت‌الله آملی لاریجانی تاکید کرد:‌ داعش مخلوق خود غربی‌هاست و حالا به دنبال نابودی آن هستند.

 

 

انتهای پیام:و/آ
 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک