آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 22:09   |   کد مطلب: 4127
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد علت بالا بودن آمار ثبت طلاق در این استان را ثبت طلاق های برخی مناطق استان خوزستان در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،سعید محوری صبح یکشنبه درحاشیه بازدید از دفاتر رسمی ازدواج و طلاق در یاسوج گفت: از مجموع ۶۹۳واقعه طلاق ثبت‌شده در نیمه نخست امسال در استان تعداد ۲۴۰ واقعه مربوط به استان خوزستان بوده است.

وی افزود: به دلیل فقدان دفتر طلاق در شهرستان‌های مجاور ازجمله بهبهان، برخی از افراد به‌ ناچار در دفاتر طلاق شهرستان‌های دهدشت و گچساران اقدام به ثبت طلاق می کنند.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان با ابراز نگرانی ار رشد آمار طلاق در این استان، اظهار کرد: جلوگیری از روند رو به افزایش طلاق در کهگیلویه وبویراحمد آسانتر از سایر استانهاست.

وی تصریح کرد: فرهنگ حاکم بر جامعه استان کهگیلویه و بویراحمد و نفوذ کلام روحانیت به خصوص روحانی جلیل‌القدر حضرت آیت‌الله ملک حسینی و ریش‌سفیدان محلی، جلوگیری از روند رو به فزونی طلاق را آسانتر می کند.

محوری تاکید کرد: ایجاد اشتغال، آشنایی بیشتر زوجین نسبت به یکدیگر، ایجاد شرایط در جهت تشکیل خانواده، برگزاری کلاسهای آموزش خانواده و شناخت بیشتر زوجین به مسائل مرتبط با زندگی خانوادگی در کاهش معضل طلاق موثر است.

مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان همچنین بر آسیب شناسی عوامل بروز معضل طلاق در جامعه تاکید کرد و گفت: ایجاد اتاق فکر متشکل از نخبگان علمی، اساتید دانشگاهی وحوزوی برای بررسی معضل طلاق ضروری است.

وی همچنین این اداره کل را مرجع رسمی انتشار آمار ازدواج و طلاق دانست و اظهار کرد: این اداره کل آمادگی دارد آمار دقیق و کامل مربوط به طلاق با توجه به شرایط ، نوع طلاق، سن، سواد و غیره را در اختیار دستگاههای اجرایی و مراجع مرتبط برای برنامه ریزی وانجام پژوهش وتحقیق برای ارائه راهکار درباره روند رو به افزایش طلاق قرار دهد تا این معضل در جامعه اسلامی سیر نزولی پیدا کند./مهر

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک