آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 22:04   |   کد مطلب: 4120
جمعی از دانشجویان رشته پرستاری دانشگاههای آزاد در اعتراض به طرح تربیت پرستار در بیمارستان ها که چند مدت پیش در وزارت بهداشت به تصویب رسید دست به اعتصاب زدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه،

صبح امروز ،جمعی از دانشجویان رشته پرستاری دانشگاههای آزاد در اعتراض به طرح تربیت پرستار در بیمارستان ها که چند مدت پیش در وزارت بهداشت به تصویب رسید دست به اعتصاب زدند.

یکی از پرستاران در ارتباط با این اعتصاب اظهار داشت:پرستاری حرفه است نه شغل و تربیت پرستار در بیمارستان باعث خدشه دار شدن حرفه پرستاری می شود.

علی رخشار در ادامه اظهار داشت:امروزه علاوه بر سه مقطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری ما چندین گرایش تخصصی رشته پرستاری داریم ،پرستاران ما در زمینه آکادمیک برتر از پزشکان و متخصصان سایر رشته ها هستند.

دانیال رنجبری یکی دیگر از اعتصاب کنندگان بود که به فصلی نو گفت:من ۴ سال درس می خوانم و او ۹ ماه ،من پس از ۴ سال می شوم پرستار اما او پس از ۹ ماه می شود بهیار ،فقط یک مقدار در حقوق و مزایا تفاوت های احساس می شود با این تفاوت که چنانچه من در محل کار صدایم را بلند کنم آن بهیار مرا کیش و مات می کند چرا که به او تضمین داده اند شغل دارد اما من ….

رنجبری ادامه داد:خونم بجوش می آید و دستانم مشت می شود برای این بی عدالتی اینبار دیگر صدایم را در گلو خفه نخواهم کرد و نمی گذارم حرفه ام زیر دست و پا له شود.

س دانشجوی خانم به خبر نگار ما گفت : من یک دانشجوی پرستاری ام که قرار است بعد از ۴ سال و پشت سر گذاشتن درسهای تخصصی و عملی در بیمارستان ها و امتحان های سنگین پرستار شوم و شخص دیگری با گذراندن دوره ماهه بشود بهیار و سپس پرستار که این عین بی عدالتی است.

جلال یزدان پناه نیز در جمع خبرنگاران گفت:آیا عدالت است که دانشجویانی که ۴ سال پس از عبور سدی سخت و دشوار به نام کنکور سراسری و گذراندن ۱۳۰ واحد درسی،تحمل رنج های دور از خانواده و بی خوابی، در دانشگاه؛ به هنگام جستجوی کار به بن بستی رو به رو شوند و صف عظیمی از این دانشجویان نیز هنوز در دانشگاه ها مشغول به تحصیل میباشند و مسئولین با نادیده گرفتن این همه افراد نخبه،به بهانه نبود بودجه و با اضافه کردن یک پیشوند “کمک” به پرستار، صیغه‌ای خود ساخته به نام “کمک پرستار ” به وجود بیاورند و آینده شغلی آنان را به خطر بیندازند. آیا این عملکرد مسئولین، خیانت به دانشگاه و جامعه پرستاری کشور نیست؟

رییس دانشکده پرستاری یاسوج در این ارتباط گفت: که این طرح موقتا لغو شده و ما درخواست دادیم ک در بیمارستان های خصوصی صورت نگیره و فقط بیمارستانهای دولتی باشه و دانشجویان نگران نباشند.

نوریان گفت: برای جبران کمبود پرستار ما گفتیم از طریق دانشگاها دانشجو بیشتر جذب کنند .

 

منبع: فصلی نو

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک