آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 21:57   |   کد مطلب: 4115
امام جمعه چرام گفت: یکی از افتخارات شهرستان وجود دانشگاه دولتی است، اما در شورای اداری نقش این دانشگاه کمرنگ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت‌الاسلام جعفر طزری عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشکده صنعت و معدن چرام با بیان اینکه بعد مسافت دانشگاه صنعت و معدن به شهرستان چرام باعث بعد روابط هم شده است، اظهار کرد: یکی از افتخارات شهرستان وجود دانشگاه دولتی است ولی در شورای اداری نقش این دانشگاه را نمی‌بینیم.

امام جمعه چرام اضافه کرد: اگر مسئولان دانشگاه صنعت و معدن در شورای اداری حضور پیدا کرده و مشکلات را بیان کنند این همه مشکلات در دانشگاه وجود نداشت چرا که یکی از راه‌های برطرف کردن مشکلات تعامل است.

وی در بخش بعدی از سخنان خود با اشاره به روز دانشجو و با بیان اینکه دانشجویان عزیز توانستند با پیشرفت علمی خود استقلال نظام را رقم بزنند، عنوان داشت: استقلال تنها به معنای استقلال سیاسی نیست، روزی که ما انقلاب کردیم و شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی سر دادیم هدف ما تنها استقلال سیاسی نبود بلکه استقلال را در تمامی زمینه‌های آن اعم از فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز خواستار بودیم.

طزری با متذکر شدن این مطلب که  قرار بود معاون رئیس جمهور وقت آمریکا به ایران بیاید که سه نفر از دانشجویان در اعتراض به حضور کسی که کشورش کشور ما را زیر سلطه سیاسی خود برده بود به شهادت رسیدند، تصریح کرد: این سه عزیز به شهادت رسیدند تا بگویند که قرار نیست ملت ایران زیر سلطه بیگانگان بروند و اگر امروز می‌بینیم که ما با افتخار در سراسر جهان سر بلند هستیم و اعلام می‌کنیم که یکی از دموکراسی‌ترین کشورها در تمام عالم هستیم به دلیل چنین روحیه و تفکری است.

وی افزود: با گذشت سالها از عمر نظام اسلامی اگر بخواهیم میانگین بگیریم هر سال یک انتخابات در ایران اسلامی برگزار شده است و در تمامی آنها مردم تصمیم گیرنده بوده‌اند که چه کسی در نظام مسئولیت بگیرد و این نشان از استقلال سیاسی ملت ایران دارد.

طزری با تأکید بر اینکه دانشجو کسی است که می‌تواند تاریخ را عوض کند، دانشجو را پیش قراول و نخبه دانست و تصریح کرد: دانشجو باید افکار جامعه را عوض کند و جلو بیفتد و عوام پشت سر او قرار بگیرند.

خطیب جمعه چرام با اشاره به چند خصوصیت مهم، قدرت علمی را یکی از خصایص دانشجویان ذکر کرد و گفت: امروز اثبات شده است که دیگر قدرت نظامی کاربرد چند دهه قبل را ندارد، امروز نمی‌توان با لشکرکشی کشورها را تحت سلطه درآورد زیرا هزینه و مشکلات زیادی دارد.

وی، تصریح کرد: امروز قدرت از توان نظامی به قدرت علمی تغییر پیدا کرده است و کشوری که به لحاظ علمی در رده بالا باشد راحت کشورهای دیگر را زیر سلطه می‌گیرد.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی چرام با اشاره به مشکلی که بین دو کشور روسیه و ترکیه وجود دارد، خاطرنشان کرد: آغاز این نزاع به صورت نظامی بود اما قدرت علمی و پیشرفت روسیه سبب شده است که ترکیه تسلیم شده و زانو بزند و به اشتباه خود اذعان کند.

طزری اضافه کرد: امروز به اعتراف دوست و دشمن کشور ما از لحاظ علمی گام‌های بلندی برداشته است، اما چون چندین دهه در خفقان و زیر سلطه بودیم و همچنان تا مقصد فاصله زیادی داریم.

امام جمعه چرام با بیان اینکه دشمن برای توقف رشد علمی کشور از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند، گفت: دشمنان نظام اسلامی و در صدر آنها آمریکای جنایتکار سعی دارند با نیروی داخلی خود که متاسفانه در بدنه دانشگاه نفوذ کرده‌اند سرعت علمی دانشگاه‌ها را کاهش و متوقف کند.

وی، افزود: قرار دادن دانشجویان در دست جناح‌ها و گروه‌های سیاسی و حضور در اردوهای مختلط و پارتی‌های آنچنانی به جای پژوهش و تولید علم از حربه‌های دشمن است.

طزری با اشاره به این مطلب که دانشجویی که سیاست زده شده و یا به دنبال هوا و هوس باشد هرگز قادر به تولید علم نیست، ابراز کرد: متاسفانه در چند سال اخیر بعضی از این فتنه‌گران با نفوذ در دانشگاه توانسته‌اند سرعت رشد علمی را متوقف کنند که این برای دانشگاه‌ها یک زنگ خطر است و مسئولین و متولیان امر باید دقت لازم در این امر را داشته باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام با بیان اینکه دانشجو باید دوست و دشمن را شناخته و سیاسی باشد، خاطرنشان کرد: برخی‌ها می‌خواهند دانشجویان را سیاست‌زده کرده و ابزار دست جناح‌های سیاسی کنند.

وی افزود: این عده یک روز می‌گفتند جنبش دانشجویی مزخرف است اما همین‌ها امروز می‌گویند جنبش دانشجویی از ارکان نظام و مایه قدرت دانشگاه است.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک