آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 21:55   |   کد مطلب: 4114
امام جمعه موقت قلعه رئیسی گفت: روز دانشجو نماد استکبارستیزی جوانان ایرانی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت الاسلام سید مهدی افراز عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز دانشجو اظهار داشت: 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان هوشیار و آگاه ایران زمین در برابر استعمار خارجی و استبداد و خودکامگی داخلی در دفتر تاریخ این مرز و بوم به یادگار ثبت شده است.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی تاکید کرد: روز دانشجو نماد ایثار و تجلی بصیرت و مقاومت است که دانشجویان توانستند این روز بزرگ و تاریخی را برای ایران اسلامی و ننگ بزرگ را برای استکبار جهانی به وجود آورند.

وی با بیان اینکه این روز یادآور عمق و اصالت جنبش دانشجویان مسلمان به عنوان امیدهای امروز و فرداهای امت و اسلام و رهبران آینده به شمار می رود افزود: روز دانشجو یادگار مقاومت و ایستادگی دانشجویان آزاده این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد است و این نشان می دهد که افکار و ذهنیت این قشر از جامعه از زمان تسخیر لانه جاسوسی تا به این تاریخ تغییری نکرده و همچنان انزجار و نفرت خود را از استکبار جهانی اعلام می کنند.

افراز خاطرنشان کرد: روز دانشجو نماد پایمردی، رشادت، استقلال طلبی، آزادی خواهی و استکبار ستیزی دانشجوی مسلمان به برکت خون یاران دبستانی برچهره دانشگاه همچنان گرم و تازه است و خواهد بود.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی بیان کرد: گرامیداشت 16 آذر و روز دانشجو تکریم روحیه آزادی خواهی و حقیقت جویی و مبارزه با استکبار و استبداد و این مهم مستلزم ایجاد فضای آزاداندیشی و نشاط علمی توأم با تعمیق باورهای ملی و مذهبی است.

وی اذعان داشت: روز دانشجو نماد و سمبل مبارزه قشر روشنفکر و دانشگاهی ایران با استکبار و استعمار است.

افراز ‌به حادثه اتفاق افتاده در دانشگاه آزاد یاسوج اشاره کرد و گفت: دانشگاه جای افرادی که علیه ‌نظام تلاش می‌کنند نیست، ‌چرا باید امروز افرادی که جایگاهی در نظام ندارند به عنوان سخنران در دانشگاه یاسوج حضور یابند.

وی با بیان اینکه در کشور افرادی باسواد و انقلابی زیادی است که می‌توان به عنوان سخنران از آن استفاده کرد، اضافه کرد: از مسئولان استانی خواستار این هستم که هوشیارتر عمل کنند چراکه مردم و جوانان بیدار هستند و با هر‌گونه تخلفی برخورد خواهند کرد.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک