آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 21:25   |   کد مطلب: 4092
نایب رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان با دنبال دیپلماسی خنده است حداقل نیشخند بزند به هیکل آقای اردوغان و وی مسخره کند، تصریح کرد: وزارت خارجه کشورمان دیپلماسی تهاجمی داشته باشد تا بتواند با جرات اظهار نظر و حرف برنیم و فعالانه برخورد کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، منصور حقیقت‌پور، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی تهران نیوز؛ با اشاره به اینکه اگر ترکیه فایل صوتی های اردوغان با آقای روحانی دارد منتشر کند، گفت: ترکیه خیلی کوچکتر از آن است که بخواهد به ایران اخطار دهد.

وی با بیان اینکه دولت ترکیه با اتخاذ سیاست های غلط هم اکنون در منطقه گرفتار شده است، اظهار کرد: ترکیه با کدام کشور می خواهد در منطقه زندگی کند و ارتباط داشته باشد.

حقیقت‌پور با تاکید براینکه اردوغان، رئیس جمهور متخلفی است که با دست اندازی در کشورهای سوریه و عراق و با سرنگون کردن هواپیمای روسیه موجب جنگ افروزی در منطقه شده است، افزود: ترکیه حق ندارد بخواهد ایران و رئیس جمهور کشورمان را تهدید و سرزنش کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اگر دستگاه دیپلماسی کشورمان با دنبال دیپلماسی خنده است حداقل نیشخند بزند به هیکل آقای اردوغان و وی مسخره کند، تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم وزارت خارجه کشورمان دیپلماسی تهاجمی داشته باشد تا بتواند با جرات اظهار نظر و حرف برنیم و فعالانه برخورد کنیم.

وی ضمن تاکید براینکه وزارت خارجه باید از این لاک بیرون بیاید، ادامه داد: مواضع ما باید مقتدرانه ، هجومی و فعال باشد لذا نوع نگاه آقایان در منطقه باید اصلاح و درست شود؛ مثلا نوع نگاه مجلس شورای اسلامی به عربستان با وزارت خارجه دارند فرق دارند زیرا ما معتقدیم حرف حق را باید جای دیگری بزنیم ولی آنها فرصت کنند مینشینند و با عربستان حرف میزنند.

حقیقت‌پور با اشاره به اینکه نگاه سیاسی و دیپلماسی مجلس شورای اسلامی با دولت متفاوت است، خاطرنشان کرد: مجلس بدنبال دیپلماسی قدرت است و دولت به دنبال دیپلماسی نرم و خنده است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک