آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 21:24   |   کد مطلب: 4090
این سکوت آنچنان مبهم بود که حتی علی مطهری نماینده مردم تهران که در دوسال گذشته به وکیل الدوله شهره شده در تذکری به وزیر خارجه این سیاست انفعالی دستگاه دیپلماسی کشور در قبال این قضیه را برنتافته و خواستار موضع گیری مناسب در این مورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حادثه یورش وحشیانه پلیس باکو به نمازگزاران نارداران که با شهادت ۴ نفر  و تشدید فشارها بر شیعیان جمهوری آذبایجان منجر شد داغ دل مسلمانان جهان را بار دیگر تازه کرد.

 

 رژیم خاندان علی اف که شمشیر را علیه مردم مسلمان این کشور از رو بسته و این بار به دسیسه جریان صهیونیستی - وهابی به بهانه جلوگیری از حملات تروریستی از سوی جریان منتقد اسلام گرای این کشور به آنها حمله برده و حاج طالع باقراف و چند روحانی برجسته دیگر را بازدداشت کردند. رسانه های غرب گرای رژیم باکو پس از آن  سعی کردند جریان اسلام گرای جمهوری آذربایجان را وابسته به ایران نشان دهند تا از این طریق بتوانند ایران را وارد بحرانی بین المللی نمایند چرا که  این رسانه ها  بنا دارند برای جبران شکست های غرب  از جبهه مقاومت، با این توطئه پیچیده هم ایران را تحت فشار قرار دهند و هم به روسیه به دلیل ایفای نقش فعال در بحران سوریه واکنش نشان دهند. روسیه چندی پیش با رانت اطلاعاتی خود در دولت باکو زمینه دستگیری تعداد زیادی از افراد جریان وهابی - صهیونیستی درون حکومت جمهوری آذربایجان را فراهم آورد.

 

 پس از این وقایع، مردم شهرهای تبریز، اردبیل و ارومیه در کنار علمای این شهرها تشدید فشارها علیه مسلمانان جمهوری آذربایجان رامحکوم کردند و ائمه جمعه این شهرها خواستار توقف این اقدامات از سوی دولت باکو شدند. اما در این میان دستگاه دیپلماسی دولت تدبیر که به جرأت بتوان گفت فعال ترین وزارت خانه این دولت است در این مورد سکوت پیشه کرده است. تنها موضع گیری رسمی دستگاه دیپلماسی  از سوی محسن پاک آیین، سفیر ایران در باکو  آن هم به صدور یک بیانیه که در آن به رد اتهام دخالت ایران در حادثه نارداران است خلاصه شد. این سکوت آنچنان مبهم بود که حتی  علی مطهری نماینده مردم تهران که در دوسال گذشته به وکیل الدوله بودن شهره شده در تذکری به وزیر خارجه سیاست انفعالی دستگاه دیپلماسی کشور در قبال این قضیه را برنتافته و خواستار موضع گیری مناسب در این مورد شده است.

 

باید توجه داشت که حامیان دولت کنونی همواره دستگاه دیپلماسی این کشور را به جهت نقش فعال ستوده اند اما به نظر می آید دولت در قبال مسائل منطقه ای به خصوص کشورهای جدا شده از اتحاد جماهیر شوروی سیاست بی توجهی را پیش گرفته است. البته به پرونده مذکور عملکرد منفعلانه دستگاه دیپلماسی در برابر اظهارات اردوغان و سیل توهین های وی را نیز باید اضافه کرد. سوال اینجاست اساس مانیفیست سیاست خارجی جمهوری اسلامی که همواره دفاع از مظلوم در هر نقطه ای از جهان و مقابله با منافع رژیم صهیونیستی بوده  هم اکنون چرا وزارت خارجه در مواجهه با سرکوب شیعیان جمهوری آذربایجان سکوت پیشه کرده است؛

 

 قابل درک  است که حساسیت چگونگی موضع گیری در برخورد با موضوع حادثه نارداران مهم است تا خدای ناکرده دشمن با سو استفاده از موضع گیری جمهوری اسلامی پازل توطئه خود را تکمیل نکند ولی موضع گیری صحیح، سریع و صریح  در این فقره به شدت احساس می شود چرا که با عدم انجام این کار سوال های بی پاسخی برای افکار عمومی پیش می آید؟

دانا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک