آخرین اخبار

16. آذر 1394 - 16:26   |   کد مطلب: 4067
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حرکت‌های ضد توسعه‌ای برخی رسانه‌ها در این استان انتقاد کرد وگفت:چرا باید در سایت‌ها برخی افراد کامنت‌هایی بگذارند که بر ضد توسعه استان است.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس سید موسی خادمی در نشست خبری با اصحاب رسانه که عصر امروز با حضور مسئولان استانی در سالن شماره یک استانداری برگزار شد از همکاری و همراهی خوب اصحاب رسانه که در راستای توسعه استان گام برداشته‌اند تقدیر و تشکر کرد، افزود: نگاه رسانه‌ها به مدیران و دستگاه‌های استان کمک بوده است.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تذکر خوب است و برای اصلاح امور لازم است، خاطرنشان کرد: از همکاری رسانه‌ها در این استان قدردانی می‌کنم چرا که برای توسعه استان اقدام می‌کنند.

 

  رسانه هایی که به فکر توسعه استان نیستند

 

وی با اشاره به خبرهای که در برخی از سایت‌های خبری منتشر شد، اظهار کرد: کسانی که می‌نویسند فلان مسئول دولتی «گوشت گوزن» خورده یا فلان مدیر در سفرش با خود «پتو» آورده، قطعاً به فکر توسعه استان نیست.

 

خادمی با بیان اینکه بارزترین جلسات در میان استانداری‌های کل کشور را ما داریم، تصریح کرد: سعی ما بر این است که جلسات را به صورت علمی و منطقی اداره کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه نقد نیاز استان و در ذات رسانه‌ است، خاطرنشان کرد: اما باید نقد کارشناسانه باشد و فرق رسانه با عموم این است که نقد رسانه‌ای عوامانه نیست.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید دید نقد رسانه تا چه اندازه به حرکت و توسعه استان کمک می‌کند و نباید کاری کنیم که تیشه به ریشه استان بزنیم.

 

خادمی در ادامه با انتقاد شدید از برخی مطالب در رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد افزود: باید حرکت‌های ضد توسعه‌ای را با برخی اخبار کنار بگذاریم.

 

در نشست با اصحاب رسانه ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حرکت‌های ضد توسعه‌ای برخی رسانه‌ها انتقاد کرد

 

این مسئول در ادامه وظیفه رسانه در انتخابات را مهم عنوان کرد و گفت: در انتخابات نباید قومیت‌ها را پر رنگ جلوه داد و همچنین شخصیت فردی افراد را مورد هجوم قرار داد و اگر کسی توهین کند باید پاسخگو باشد.

 

وی با بیان اینکه انتقاد از یک سازمان با انتقاد از یک فرد تفاوت دارد، افزود: نباید به شخصیت افراد توهین کرد همچنین اگر می‌خواهیم سازمانی را نقد کنیم باید نقد منصفانه باشد.

 

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فضای رسانه‌ای را نباید در اختیار کسانی قرار داد که به منفعت استان نمی‌اندیشند، خاطرنشان کرد: چرا باید در سایت‌ها برخی افراد کامنت‌هایی بگذارند که بر ضد توسعه استان است.

 

خادمی بسیاری از مشکلات استان را نه مربوط به مردم بلکه به برخی به اصطلاح نخبگان دانست و گفت: رسانه‌ها اجازه ندهند برخی افراد با استفاده از این عنوان‌ نخبگی بر ضد توسعه استان سخن بگوید.

 

دفاع استاندار از محکوم فتنه 88 و انتقاد از لغو سخنرانی وی در دانشگاه آزاد یاسوج

 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به لغو جلسه یکی از محکومان فتنه 88در دانشگاه آزاد یاسوج اشاره کرد و گفت: این برنامه مجوز هیئت نظارت دانشگاه را داشته و کسانی که در این برنامه از مرز قانون عبور کردند، متخلف و مجرم هستند و باید با آنها برخورد شود.

 

خادمی افزود:مجوز سخنرانی در فضای بسته برعهده دانشگاه‌ها است، دانشگاه‌ها هیئت نظارت دارند و این هیئت اگر مجوز داد، تجمع‌ها برگزار می‌شود و در این مورد نیازی به لغو و یا تأیید استاندار نبود.

 

وی با اشاره به برخی حوادث دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید بزرگنمایی صورت گیرد، گفت: با مشکلی که پیش آمد همه فهمیدیم که چگونه باید ایراد کار را برطرف کرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید اجازه داده می‌شد که فرد مذکور سخن خود را بیان می‌کرد البته هرکسی باید پاسخگوی سخنان خود باشد.

 

خادمی گفت: برگزاری سخنرانی‌ها توسط شورای نظارتی در دانشگاه‌ها مدیریت می‌شود که البته اگر جایی احساس شود که این برنامه‌ها برای استان مشکلی ایجاد خواهد کرد شورای تامین حتی می‌تواند آن را لغو کند.

 

 لغو زیاد برنامه ها در کهگیلویه و بویراحمد بزرگنمایی و دروغ است

 

استاندار در ادامه به لغو برخی از برنامه ها از جمله کنسرت های موسیقی در استان اشاره کرد و افزود: تصور ما این بود که مشکلی نیست و اینکه می‌گویند لغو جلسات در استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است، دروغ است و برخی بزرگنمایی می‌کنند و در قبال  اگر هم باشد نسبت به برخی استان‌ کم یا اصلاً نیست.

 

رسانه‌ها از دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای دوری کنند

 

 دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی رسالت اصلی اصحاب رسانه است که باید به اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق باشد، اظهار کرد: رعایت ارزش‌ها و هنجارهای مورد پذیرش جامعه باید در اخبار و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها لحاظ و رعایت شود.

 

مهرداد کرمی با بیان اینکه رعایت اخلاق حرفه‌ای، دینی و اسلامی مد نظر اصحاب رسانه باشد، گفت: رسانه‌ها باید همراه جامعه باشند و اگر غیر از این باشد و رسانه‌ها علیه و خواست جامعه و ارزش‌های آن حرکت کنند هرگز مورد استفاده مردم نخواهند بود.

 

کرمی تصریح کرد: رسانه‌ها باید تبعات احتمالی و انتشار اخبار از لحاظ سیاسی و اقتصادی و سنتی مدنظر قرار دهند، بی‌گدار به آب نزنند و به آنچه می‌نویسند واقف باشند.

 

در نشست با اصحاب رسانه ؛ استاندار کهگیلویه و بویراحمد از حرکت‌های ضد توسعه‌ای برخی رسانه‌ها انتقاد کرد

 

گاهی رسانه‌ها از کاه کوهی می‌سازند

این مسئول با بیان اینکه رسانه‌ها و سایت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد از بزرگنمایی بپرهیزند، تصریح کرد: گاهی رسانه‌ها از کاه کوهی می‌سازند و یک موضوع کوچک را بزرگ نمایی می‌کنند که از این کار اجتناب کنند.

 

کرمی با بیان اینکه رسانه‌ها از دامن زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای دوری کنند، گفت: شایسته نیست هیچ یک از ما به خصوص اصحاب رسانه به مسائل قومی و قبیله‌ای دامن بزنند و رسانه‌ها از بزرگنمایی افراد، شایع پراکنی و دامن‌زدن به مسائل قومی و قبیله‌ای خودداری کنند.

 

دادستان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان افزود: باید از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان و خدمت به مردم استفاده شود.

 

توهین، افترا و نشر اکاذیب جرم است و در تمام سایت های خبری مشاهده می شود

 

وی اصحاب رسانه را به رعایت انصاف، اخلاق و رعایت حرمت اشخاص توصیه کرد و یادآور شد: توهین، افترا و نشر اکاذیب جرم است که متاسفانه در تمام سایت‌ها و مطالبی که در سایت‌ها به کار می‌رود مشاهده می‌شود.

 

این مسئول تصریح کرد: هیچ موضوع، متن و خبری که امنیت و آرامش مردم را خدشه‌دار کند به هیچ قیمتی پذیرفتنی نیست.

 

کرمی با اخطار به فعالیت سایت‌های بدون مجوز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سایت‌های بدون مجوز فکری به حال خودشان کنند از این‌رو به فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی رسانه انتظار می‌رود به سایت‌های بدون مجوز فضا ندهند.

 

انتهای پیام/م.غ/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک