آخرین اخبار

6. آذر 1394 - 19:03   |   کد مطلب: 3992
رئیس دانشگاه یاسوج گفت : تنها در سطح اداری به زنان توجه می‌شود و فراتر از آن به زنان در بر عهده گرفتن امور توجه نمی‌شود.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، محمودرضا رحیمی در همایش زنان و کارآفرینی که با حضورفاطمه دانشور کار آفرین و عضو شورای اسلامی شهر تهران ، زهرا زمانی نائب رئیس شورای شهر یاسوج وجمعی از اساتید ودانشجویان در دانشگاه یاسوج برگزار شد، با بیان نقش زنان در جامعه اظهار کرد: اسلام به زن توجه ویژه‌ای دارد و برای جایگاه این قشر بزرگ ارزش والایی قائل شده است.

 

رئیس دانشگاه یاسوج با تأکید بر نقش مهم بانوان در کارآفرینی گفت: هرگونه برنامه کارآفرینی بدون در نظر گرفتن نقش زنان به شکست منتهی می‌شود.

 

رحیمی بیان اینکه یکی از مشکلاتی که وجود دارد به نوع نگاهی برمی‌گردد که به زنان داریم و تنها در سطح اداری به زنان توجه می‌شود و فراتر از آن به زنان در بر عهده گرفتن امور توجه نمی‌شود، گفت: زنان می‌توانند تأثیر زیادی بر اجتماع داشته باشند و منشأ تحولات زیادی بوده و در توسعه جامعه دوشادوش مردان نقش بر عهده بگیرند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید به زن و توانمندی‌هایی که دارد با نگاه علمی و غیرسیاسی بنگریم تا زن بتواند با این نگاه نقش بزرگ خود را در همه عرصه‌ها ایفا کند، گفت: باید پذیرفت که در جامعه به نقش کارآفرینی زن توجه آنچنانی نشده است که لازم است این نقش را بیش از گذشته پررنگ کنیم.

 

رحیمی با تصریح بر اینکه اکنون وارد نسل سوم دانشگاه‌ها شده‌ایم و صرفا آموزش ملاک نیست، خاطرنشان کرد: باید به سمت پژوهش‌محوری حرکت کنیم و حرکت‌ها به سمتی باشد که فارغ‌التحصیلان صاحب ایده شوند.

 

 

این مسئول دانشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد با بیان ضروریات کار و تولید در کشور خاطرنشان کرد: باید علم را تبدیل به فن‌آوری و ثروت کنیم که در این میان نقش زنان بارز است.

 

وی با بیان اینکه نباید جامعه را تنها با مردان در نظر بگیریم بلکه مرد و زن لازم است مکمل یکدیگر باشند، افزود: هرگاه زنان را از برنامه‌ها حذف کردیم برنامه‌ها با شکست مواجه شدند لذا در کارآفرینی باید زن را در کنار مرد و مکمل یکدیگر بدانیم.

 

در این آیین فخری یوسفی مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و از اعضای هیئت علمی دانشگاه یاسوج اظهار کرد: از گذشته‌ها تاکنون هر گاه از کار و کارآفرینی سخن به میان می‌آید بیشتر مردان مورد توجه هستند و بسیاری در جامعه به نقش زنان در کارآفرینی توجهی ندارند.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج به آمارهای ضعیف در این خصوص اشاره کرد و گفت: آمار سال 75 نشان می‌دهد تنها یک هشتم جامعه شاغل در کشور زنان بوده‌اند.

 

یوسفی تصریح کرد: موانعی بر سر راه کارآفرینی زنان وجود دارد که از جمله آن‌ها به موانع فرهنگی و برخی باورهای غلط به عنوان مهم‌ترین موانع باید اشاره کرد.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج بیان کرد: زنان نیز باید عملگرایی لازم و جرأت کافی برای کارآفرینی داشته باشند تا بتوانند به عنوان افراد تأثیرگذار در کارآفرینی به ایجاد شغل و رفع بیکاری در کشور و استان خود کمک کنند.

 

وی جامعه‌ای را توسعه یافته دانست که در آن نسبت کارآفرینی زنان و مردان چندان تفاوتی با هم نداشته باشند و تصریح کرد: خوشبختانه در کشور عزمی برای حضور زنان در همه عرصه‌ها از جمله کارآفرینی وجود دارد.

 

یوسفی در بخش دیگری از اظهارات خود، کارآفرینی را یکی از راه‌های ایجاد نشاط و شادابی در میان جامعه زنان دانست و گفت: یکی از موضوعاتی که موجب فرسودگی زنان می‌شود در کنار گود بودن زنان برای حضور در مقوله کارآفرینی است.

 

وی قابلیت‌های زنان استان کهگیلویه و بویراحمد را برای کارآفرینی بالا ذکر کرد و گفت: ظرفیت‌های خوبی برای کارآفرینی در بخش‌های مختلف در استان ما مهیا می‌باشد.

 

این عضو هیئت علمی دانشگاه تصریح کرد: زنان ما توانایی خوبی دارند تا در دو مقوله صنایع دستی و گردشگری کارآفرینان خوبی بوده و برای توسعه استان در راه تولید و اشتغال مثمر ثمر باشند.

منبع:ایل بانو

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک