آخرین اخبار

6. آبان 1394 - 10:43   |   کد مطلب: 3759
یک‌صد نهال درخت گردو توسط سارقان در روستای دلی مهتاب چاروسا قطع شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه به نقل از خبرگزاری فارس از چاروسا، در بین میوه‌های خشک باغی گردو ارزش بالایی دارد و کارشناسان به این باورند که برای به ثمر رسیدن یک درخت گردو بیش از 4 سال زمان نیاز است.

دوشنبه شب توسط سارقان در روستای دلی مهتاب و دلی کما چاروسا بیش از 100اصله درخت گردو قطع شد.

مامور ویژه این پرونده اظهار داشت: صبح سه‌شنبه در تماس از سوی مردم روستای دلی کما و دلی مهتاب چاروسا با نیروی انتظامی دیشموک از قطع شدن 100 اصله نهال درخت در این روستاها خبر دادند.

 

سروان مرتضی فضیلت‌فر تاکید کرد: طبق بررسی‌های انجام شده تعداد 100 اصله درخت در این منطقه قطع شده است.

وی با بیان اینکه در این ارتباط پرونده قضایی تشکیل شده و مراتب نیز تحت پیگرد قانونی قرار دارد، افزود: افرادی که این درختان را قطع کرده‌اند می‌خواستند که دیگر درختی وجود نداشته باشد.

خسرو شریعت هم در این خصوص عنوان کرد: ساعت 7 صبح جهت آبیاری باغات می‌خواستیم اقدام کنیم که متاسفانه شاهد قطع بیش از 100اصله درخت از باغات گردو بودیم.

یکی از صاحبان این درختان خاطرنشان کرد: بیش از 6 سال است که در دورترین نقطه چاروسا در حال کشاورزی بودیم و مشکلات زیادی را متحمل شدیم ولی متاسفانه زحمات چندین ساله ما از بین رفت.

وی با بیان اینکه زمین باغات مشکلی در خصوص منابع ملی و شخصی نداشتند افزود: امیدواریم مقامات انتظامی و قضایی در این خصوص هر چه سریع‌تر افراد خاطی را مشخص و از طریق قانونی با آن برخورد شود.

شریعت اذعان داشت: سارقان هیچ یک از درختان قطع شده را سرقت نکردند و تنها هدف آنها قطع درخت بود.

گفتنی است؛ روستای دلی مهتاب و دلی کما چاروسا از دورترین نقاط و مناطق عشایری چاروسا است که شغل مردم این روستاها کشاورزی و دامداری است.

انتهای پیام/82021/ر30/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک