آخرین اخبار

20. بهمن 1393 - 19:43   |   کد مطلب: 369
سخنان دیروز مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش و پدافند هوایی بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و خارجی داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، مقام معظم رهبری در پاره ای از سخنان خود در مورد مذاکرات هسته ای فرمودند: من با توافقی که بتواند انجام شود موافقم اما با توافق «بد» موافق نیستم. ایشان با اشاره به اظهارات مکرر آمریکاییها که می گویند «توافق نکردن بهتر از توافق بد است» افزودند: ما هم همین عقیده را داریم! و معتقدیم توافق نکردن بهتر از توافقی است که به ضرر منافع ملی و زمینه ساز تحقیر ملت بزرگ ایران شود. تلاش بی وقفه مسئولین و هیأت مذاکره کننده برای خارج کردن حربه تحریم از دست دشمن، دومین نکته ای بود که رهبر انقلاب اسلامی به آن اشاره کردند و گفتند: اگر این اتفاق رخ دهد و با توافق، حربه تحریم از دست دشمن خارج شود، بسیار خوب است اما اگر این اتفاق نیفتاد، همه بدانند که راهکارهای فروانی در داخل کشور برای کُند کردن حربه تحریم وجود دارد.اگر با همت و تلاش، به داشته های خود، به صورت مناسب توجه کنیم، حتی اگر نتوانیم حربه تحریم را از دست دشمن خارج کنیم، می توانیم آن را کُند کنیم.

 

باقر کارگر، رئیس دانشگاه پیام نور دهدشت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه درباره سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع همافران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در خصوص مذاکرات هسته ای روز های گذشته گفت: ما شاهد این هستیم که مقام معظم رهبری چندین بار است بر ادامه مذاکرات تاکید می کنند.

 

 وی، با اشاره به اینکه بیانات رهبری, چارچوب حرکت مذاکرات هسته ای را مشخص کرده است، گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه داشته باشد و آن ها را عملی کند.

 

رئیس دانشگاه پیام نور با بیان اینکه، توافق بد پذیرفتنی نیست گفت: تیم مذاکره کننده هسته ای  باید ضمن حفظ منافع و ارزش های ملت ایران ، تمام تلاش خود را برای رفع تحریم های ظالمانه به کار گیرد.

 

وی در ادامه افزود: ایشان دیروز به صراحت فرمودند که با توافقی که منافع ملی در آن رعایت شود موافق هستم و مخالفت خود را با توافق بد نیز اعلام کردند.

 

در ادامه به سخن رهبری مبنی برطولانی نشدن مدت زمان مذاکره تاکید کرد و گفت : مذاکرات نباید بیشتر از این ادامه پیدا کند وباید هرچه زود تر به یک نتیجه کامل و مشخص در کلیات و جزئیات برسد.

 

انتهای پیام: م/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک