آخرین اخبار

28. مهر 1394 - 7:30   |   کد مطلب: 3676
همه ساله با شروع فصل کشت پاییزه در شهرستان لنده شاهد سرگردانی تراکتورداران این شهرستان برای دریافت سهیمه گازوئیل خود در ستاد سوخت و جهاد کشاورزی کهگیلویه هستیم که یکی از بزرگترین معضلات فراروی کشاورزان و تراکتورداران این شهرستان محسوب می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، کشاورزی یکی از مهمترین ونقش آفرین تری مباحث در حوزه ی تولیدات کشاورزی و کارآفرینی در سطح جامعه است که نیازمند همراهی و همکاری بیشتر مسوولان در سطوح مختلف خرد و کلان کشور می باشد.

 

کشاورزی بزرگترین نقش را در اقتصاد دارد و اگر بتوانیم سیاست های آن را با اقتصاد مقاومتی هماهنگ تر کنیم می توانیم  علاوه بر توسعه روز افزون آن شاهد استادگی و مقاومت در برابر تحریم های دشمنان باشیم.

 

همه ساله با شروع فصل پاییز و کشت پاییزه در شهرستان لنده شاهد دوچندان شدن فعالیت های کشاورزان برای کشت پاییزه یا همان (پیش کال) هستیم که به تناسب فرایند بارش ها صورت می گیرد.

 

از این رو هم کشاورزان برای کشت پاییزه کمی عجله خواهد کرد و هم باید تراکتورداران نسبت به تأمین سوخت مورد نیاز خود اقدام کنند که متاسفانه تراکتورداران نسبت به این قضیه از مسوولان گلایه مند و نگران می باشند.

 

یک راننده تراکتور برای دریافت سهمیه سوخت(گازوئیل) باید چندروز به طور مداوم به شهرستان کهگیلویه مراجعه کند که علاوه بر هزینه های مالی و جانی باید چندین بار به جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه و شرکت توزیع فرآورده های نفتی کهگیلویه مراجعه کند و هربار باید از طریق سامانه ستاد ساماندهی سوخت ثبت نام و نام کاربری و تاییدیه بگیرد که در بیشتر مواقع یا اینترنت جواب گوی رانندگان نیست یا کارکنان شاغل در این ادارات که واقعاً رانندگان را به زحمت می اندازند.

 

اگر قرار است از طریق سامانه همه کارها صورت گیرد یه کد کاربری برای جهاد کشاورزی شهرستان لنده تعریف کنند که دیگر نیاز به این همه سرگردانی برای رانندگان تراکتورهاو کمباین ها نباشد و مشکلات آنان در شهرستان لنده برطرف شود.

 

مختار مشهدی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده در همین رابطه نیز در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری  اظهارکرد: سرگردانی رانندگان تراکتور این شهرستان برای دریافت سهیمه گازوئیل خود در ستاد سوخت شهرستان کهگیلویه و جهاد کشاورزی کهگیلویه یکی از بزرگترین معضلات فراروی کشاورزان و تراکتورداران این شهرستان محسوب می شود.

 

وی افزود: متاسفانه همه ساله به دلیل عدم همکاری ستاد سوخت شهرستان کهگیلویه شاهد تکرار این معظل و مشکل در تأمین سوخت تراکتورداران هستیم که چندین بار قول همکاری و مساعدت از سوی شرکت توزیع و پخش فراورده ها نفتی داده شد ولی در اجرا عملاً هیچ اقدامی صورت نگرفت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصرح کرد: از سوی دیگر بعد از اختصاص سهمیه مشکل گرفتن سهیمه چهارهزارو200لیتری است که عملاً رانندگان توانایی بارگیری این حجم گازوئیل را به واسطه شرایط حساس نگهداری را ندارند.

 

وی تاکید کرد: اگر یک منبع ذخیره جداگانه از سوی شرکت تعاونی روستایی برای نگهداری سوخت تراکتورها و کمباین ها اختصاص یابد می توان میزان سهیمه را در آن تخلیه و باتوجه به نیاز تراکتورداران توزیع گردد، که اقدامی ارزشمند در راستای حمایت از بخش کشاورزی است.

 

مشهدی زاده در ادامه اظهارکرد: چندین سال است که با شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی شهرستان کهگیلویه مکاتباتی در خصوص اختصاص کد کاربری برای تاییدیه سهمیه سوخت باتوجه به استقلال مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان داشتم که متاسفانه تاکنون هیچ جوابی از سوی این ستاد دریافت نکرده ایم.

 

به هرحال امیدوریم مسوولان با عنایت به شعار سال و تحقق آن در سایه همدلی و همزبانی شاهد حل مشکلات و موانع سد راه کشاورزی در این شهرستان باشیم و اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک اصل مهم است در برنامه کاری خود جای دهیم تا بتوانیم نسبت به اقتصاد عاریتی مقاوم و پویاتر باشیم.

گزارش : سید اسماعیل میری

منبع: پایگاه اطلاع رسانی خبرلنده

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک