آخرین اخبار

24. مهر 1394 - 14:34   |   کد مطلب: 3637
امام جمعه ديشموك گفت: اگر قرار بود امام حسين(ع)با یزید مذاکره مي‌كرد، معنایش این بود که از اسلام کوتاه بیاید، چون یزید جز دشمنی، چیزی برای اسلامی نداشت.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل ظهر امروز در خظبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر با بیان اینکه، اصلی‌ترین هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا، امربه معروف و نهی از منکر بود، تصریح کرد: دهه اول محرم با این موضوع مهم شناخته می‌شود.

 

خطیب نماز جمعه دیشموک تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر فریضه‌ای است که اگر جایی خطایی مشاهده شد، ساکت ننشینیم و حداقل با صدای بلند فریاد بزنیم.

 

وی اضافه کرد: البته ممکن است عده‌ای از این کار خوش‌شان نیاید و برخی هم به این امر راضی نباشند که البته باید به اینها با حفظ شرایط تذکر داد.

 

 امام جمعه دیشموک بیان کرد: جهان اسلام از همان روز تا هم‌اکنون و حتی آینده، همواره با دو خط فکری روبروه خواهد بود، یک خط، سازش و ظلم‌پذیری را پذیرفتن است .

 

وی تصريح کرد: این گروه همان کسانی هستند که از سلام جز ظواهر نماز و روزه، شناختی ندارند و قادر به بهره‌بردن از منویات دین اسلام نیستند و حتی  حقیقت نماز و روزه را هم درک نمی‌کنند.

 

وی اضافه کرد: این گروه کسانی هستند که هیچ‌وقت خود را در معرض خطر قرار نمی‌دهند و حتی اگر جایی به حضور آنان نیاز بود، کوتاهی خواهند کرد.

 

وی با بیان اینکه چنین گروهی از زمان ائمه بود، در زمان امام(ره) بقا داشتند و هم‌اکنون هم تعداد آنها کم نیست، خاطرنشان کرد: به فضل الهی در کارشان موفق نخواهند شد.

 

خطیب نماز جمعه دیشموک، جهاد و مبارزه را راهی برای مقابله با این‌گروه تن‌پرور عنوان کرد و افزود: جهاد و ایستادگی همان راهی است که ائمه‌اطهار انتخاب کردند.

 

وی اضافه کرد: جهاد همان تفکری است که امروز مرجعیت دینی در کشور ما و برای جهان اسلام در نظر گرفتند.

 

امام جمعه دیشموک بیان کرد: خط مقاومت، استکبارستیزی و زیر بار ظلم نرفتن، همان تفکر امام حسین(ع) است که ندای" هیهات من‌الذله" را در 1400 سال پیش، فریاد زد.

 

وی گفت: اگر قرار بود امام حسین(ع) به حرف گروه تن‌پرور  و دنیاطلب زمان خود گوش می‌کرد، کربلایی اتفاق نمی‌افتاد و مقابله با ظلم معنای پیدا نمی‌کرد.

 

وی تشریح کرد: امروز هم مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی به تبعیت از فریاد" هیهات من‌الذله" امام حسین"ع) است.

 

وی اضافه کرد: اگر قرار بود امام حسين(ع)با یزید مذاکره مي‌كرد، معنایش این بود که از اسلام کوتاه بیاید، چون یزید جز دشمنی، چیزی برای اسلامی نداشت.

 

امام جمعه دیشموک بیان داشت: امروز هم کنار آمدن با آمریکا غیر از خیانت به اسلام، جفا به انقلاب و خون شهداء، دست‌آوردی ديگري نخواهد داشت.

 

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند، مشکل کشور ما وجود دو دسته از افراد هستند، گروهی بی‌خیال که کاری به انقلاب ندارند و عده‌ای دیگر افراد ساده‌اندیشی که عمق واقعیات را درک نمی‌کنند.

 

امام جمعه دیشموک خاطرشنان کرد: همانطور که رهبری فرمود، البته اینها در مقابل جمعیت عظیم انقلابي ایرن، معدود هستند ولی متاسفانه حمایت می‌شوند، و دشمن به آنها کمک می‌کند.

 

محمودی‌اصل با بیان اینکه، اینها همان کسانی هستند که در 1400 سال پيش امام حسین(ع) را دعوت به مذاکره می‌کردند، متذکر شد: البته امام حسین(ع) نپذیرفت و مذاکره نکرد و به همین دلیل کربلا اتفاق افتاد.

انتهاي پيام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک