آخرین اخبار

17. مهر 1394 - 14:26   |   کد مطلب: 3600
امام جمعه دهدشت با اشاره به رواج منکرات در برگزاری مجالس عروسی نواختن ارگ در این مجالس را ممنوع دانست و تصریح کرد: ارگ از مظاهر منکرات است؛ چون الفاظ و اشعاری که توسط نوازندگان بیان می شود باعث تحریک و تهیج می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، حجت الاسلام سید نصیر حسینی امام جمعه دهدشت در گفتگو با پایگاه خبری کهگیلویه با اشاره به رواج منکرات در برگزاری مجالس عروسی نواختن ارگ در این مجالس را ممنوع دانست و تصریح کرد: ارگ از مظاهر منکرات است؛ چون الفاظ و اشعاری که توسط نوازندگان بیان می شود باعث تحریک و تهیج می شود.

 

امام جمعه دهدشت عنوان کرد: امروز متاسفانه انسان هایی را می بینیم که اهل نماز و انجام واجبات دینی هستند اما در مقابل منکرات بی تفاوت هستند و سکوت می کنند.

 

حجت الاسلام حسینی افزود: وقتی بی تفاوت باشیم فجایع رخ می دهد و ستمگران بر مردم مسلط خواهند شد.

 

وی ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام حزن و اندوه محرم بر لزوم برگزاری هر چه با شکوه مجالس عزاداری تاکید کرد و گفت: سبک عزاداری و نوحه‌سرایی متین و به دور از غلو باشد.

 

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: در محافل عزاداری محرم سخنرانی، قرائت زیارت عاشورا و مداحی در شان اباعبدالله گنجانده شود.

 

وی هدف از قیام عاشورایی امام حسین(ع) را احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و افزود: امروز همه ما وظیفه داریم با منکرات اخلاقی، سیاسی، مدیریتی و علمی در جامعه مقابله کنیم.

 

ججت الاسلام حسینی با بیان این که بدعت، انحراف و سرکوب ارزش های الهی زمینه قیام را فراهم کرده بود خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای احیای ارزش ها و برای فریضه امر به معروف و نهی از منکر آن مسیر را طی کردند.

دیدگاه‌ها

مادا فاذا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک