آخرین اخبار

14. مهر 1394 - 16:04   |   کد مطلب: 3574
امام جمعه ديشموك گفت: والدين در مورد تحصيل و تربيت فرزندان خود حق اظهار نظر، حق نظارت و در برخي موارد حتي اجازه دخالت در مسائل آموزش و پرورش را دارند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، عصر امروز جلسه انجمن اولیاء و مربیان با حضور امام جمعه و رئیس اداره آموزش و پرورش در دیشموک برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام سید هدایت محمودی‌اصل امام جمعه دیشموک در این جلسه، اظهار کرد: در این جلسات موضوعات و موراد مورد نیاز دانش آموزان، معلمان و اولیاء مطرح می‌شود که انتظار می‌رود، ماحصل از این نشست‌ها به‌خوبی اجراء و به مرحله هدف پیش برود.

 

امام جمعه دیشموک ضمن گرامی‌داشت هفته پیوند اولیاء و مربیان گفت: خانواده‌ها نقش مهمی در تعلیم و تربیت فرزندان خود دارند و همکاری خوب آنها با آموزش و پرورش می‌تواند در بررسی مشکلات و رفع آنها نقش مهمی داشته باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه این  ارتباط باید دو طرفه باشد، افزود: آموزش و پرورش نیز مشکلات دانش‌آموزان را دنبال و ریشه‌یابی کند و برای رفع آنها اقدامات لازم را صورت دهد.

 

وي، یادآور شد: سعی کنیم هفته اولیا و مربیان جنبه تشریفاتی نداشته باشد و جلسات و برنامه‌های که در این خصوص صورت می‌گیرد کاربردی و سازنده باشند.

 

امام جمعه دیشموک گفت: یکی از حساسیت‌هایی که اولیاء باید در خصوص فرزندان در بعد تعلیم و تربیت داشته باشند، این است که نه فقط در فکر و قلب بلکه به صورت عملی دغدغه خودشان را نسبت به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و سرمایه‌های زندگی خود، نشان بدهند.

 

وی اضافه کرد: یکی از راه‌هایي که نشان می‌دهد اولیاء به فکر فرزندان خود هستند، حضور در همین جلسات اولیاء و مربیان است.

 

وی با بیان اینکه والدین باید با مدرسه و آموزش و پرورش تعامل داشته باشند، تصریح کرد: انجمن اولیاء و مربیان نمونه بارز همکاری و ارتباط مفید خانه و مدرسه در امر تعلیم و تربیت است.

 

وی با اشاره به اینکه خانه و مدرسه از عوامل مهم و تاثیرگذار در تعلیم و تربیت فرزندان و دانشآموزان می‌باشد، تشریح کرد: خانواده‌ها اگر می‌خواهند فرزندانشان به جایی خوب برسند، ابتدا باید در خانه و سپس در مدرسه فرزند خود را با دنبال کردن رفتار و کردار آنان و ایفای وظیفه درست، تقويت كنند تا به نتيجه برسند.

 

وی بیان کرد: والدین در مورد تحصیل و تربیت فرزندان خود حق اظهار نظر، حق نظارت و در برخی موارد حتی اجازه دخالت در مسائل آموزش و پرورش دارند.

 

وی اضافه کرد: والدین باید از این ظرفیت استفاده کنند چرا که ممکن است رفتارها و شیوه‌هایی یک مربی در مدرسه مدنظر اولیاء دانش‌آموز نباشد یا حتی بعضی جاها، ضد و نقیض باشد.

 

امام جمعه دیشموک گفت: خانه و مدرسه موقعی می‌توانند رسالت آموزشی خود را به نحو مطلوب انجام دهند که اولياء علاوه بر حضور، شناخت کافی را در زمینه مورد نظر هم كسب كند.

 

وی اضافه کرد:  یک قدم حضور والدین در جلسات و نشست‌های آموزش و پرورش است و گام دیگر شناخت اولیاء خواهد بود که با حضور در این جلسات، حاصل می‌شود.

 

وی گفت: با حضور مستمر والدین در جلسات آموزش و پرورش و پیگیری مسائل تربیتی، آموزشی، دینی و اخلاقی دانش‌آموز خود، شناخت اولیاء را بالا می‌برد و افق دید آنها را گسترده‌تر می‌کند.

 

محمودی‌اصل متذکر شد: با ارتباط خانه و مدرسه، پیوندی ناگسستنی ایجاد می‌شود که البته باید روز به روز این امر تقویت شود.

انتهای پیام:و/آ

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک