آخرین اخبار

28. شهريور 1394 - 13:36   |   کد مطلب: 3411
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان بویراحمد با توجه به صعب‌العبور بودن و پراکندگی روستاها در بخش راه روستایی 50 درصد زیر متوسط شاخص کشوری قرار دارد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، غلام‌محمد زارعی صبح امروز در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان بویراحمد با اشاره به اعتبارات توزیعی ماده 180 سال گذشته در دو شهرستان بویراحمد و دنا اظهار کرد: در سال گذشته اعتبارات ماده 180 ملی این دو شهرستان 30 میلیارد تومان بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: سال گذشته تخصیص نسبت خوبی داشتیم و پروژه‌های انتخابی که از محل ماده 180 اعتبار دریافت کرده‌اند از پروژه‌های خوب این دو شهرستان‌ بودند.

زارعی با تاکید بر اینکه در اعتبارات توزیعی ماده 180 در سال‌جاری از یک درصد به دو درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: امروز اعتبارات بخش ملی و استانی ماده 180 را بر اساس اولویت‌ها توزیع خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه در توزیع اعتبارات اولویت‌های مناطق مدنظر است، گفت: شهرستان بویراحمد با توجه به اینکه پرجمعیت‌ترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است متاسفانه در شاخص‌های راه روستایی، آب و بهسازی روستاها به نسبت دیگر شهرستان‌های استان و حتی شاخص کشوری پایین‌تر است.

وی با اشاره به شاخص راه روستایی در شهرستان بویراحمد تصریح کرد: شهرستان بویراحمد با توجه به صعب‌العبور بودن و پراکندگی روستاها 50 درصد زیر متوسط شاخص کشوری قرار دارد که به عنوان مسئول و خدمت‌گذار مردم تمام تلاش خود را برای جذب اعتبارات در این بخش به کار می‌گیریم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در این بین از جذب 20 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه راه روستایی بویراحمد خبر داد و گفت: طی دیدارهایی که با وزیر راه و شهرسازی داشتیم این میزان اعتبار را با توجه به وضعیت راه‌های روستایی در بویراحمد جذب کردیم.

زارعی با اشاره به دیگر اولویت‌های شهرستان بویراحمد در دو بخش آب و بهسازی روستاهای این شهرستان تصریح کرد: در سال گذشته با وجود اندک بودن منابع کارهایی در این بخش‌ها صورت گرفته که می‌توانست جمعیت بیشتری را تحت پوشش و اثرات بالایی را داشته باشد.

وی از شاخص‌های مهم در توزیع اعتبارات را بیکاری عنوان کرد و گفت: در سال گذشته از محل اعتبارات اقداماتی صورت گرفته که برای نخستین‌بار به سمت کانون‌های جمعیتی رفتیم.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس با بیان اینکه ایجاد عدالت و توازن در توزیع منابع همواره مدنظر قرار می‌گیرد، گفت: اگر اعتبارات بخشی کمتر است به جهت محدود بودن منابع است و اولویت قرار دادن شاخص‌ها بوده است.

زارعی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به جمعیت متراکم پیرامون شهر یاسوج و وجود مشکلات و کمبودهایی در این حوزه‌ها اذعان کرد: بیش از 60 هزار نفر جمعیت در حاشیه شهر یاسوج در مناطقی از جمله مادوان‌ها، مزدک‌ها حضور دارند که به هر دلیلی مسائل آن‌ها مغفول مانده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مناطق حاشیه شهر یاسوج با وجود اینکه جمعیت بالایی را در خود جای دارد اما از نظر زیرساخت‌های ارتباطی، خدماتی، روشنایی و معابر و ...کمتر دیده شده که باید اولویت‌ها را با هم‌افزایی مورد توجه قرار دهیم.

منبع: فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک