آخرین اخبار

16. بهمن 1393 - 20:59   |   کد مطلب: 339
نخستین یادواره 48 شهید والا‌مقام حومه غربی دهدشت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه به نقل از فارس،در آستانه سی و ششمین طلیعه پیروزی انقلاب یادواره 48 شهید حومه غربی دهدشت عصر امروز با حضور قائم مقام بنیاد توسعه و عمران موقوفات کشور، فرماندار شهرستان و مدیران اجرایی،خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران و اقشار مختلف مردمی در روستای امیرالمومنین از توابع فیلگاه برگزار شد.

 

حضور خانواده‌های مسافران هفت اقلیم عشق در حالی که قاب عکسی از فرزند شهیدشان در دست داشتند جلوه خاصی به این مراسم معنوی بخشیده بود.

 

اقشار مختلف مردمی به پاس قدردانی از ایثار شهیدان حضور به هم رسانده بودند تا بگویند«مرغ عاشق با قفس ایمن چه کار! هر چه قفس ویران‌تر مرغ عاشق آزادتر؛ بازگو ای شهید که آزادی تو دربدن پاره پاره نهفته است بال باز کن و به گلستان کبریایی خداوند عروج کن که جای تو بر زمین ماندن نیست.

 

 

مادرانی که چشم به قاب عکس دوخته بودند و به یاد آخرین نگاه معصومانه پسر خویش اشک از گونه‌هایشان جاری می‌شد حال و هوای خاصی بر فضای برگزاری مراسم حاکم کرده بود.

 

هر چند سرچشمه اشک عرش برین است و اگر نیک بنگریم خواهیم دید که شهیدان ساقیان عرش‌نشین هستند اما نمی‌توان بی‌تفاوت از سوز دل پدران و مادران شهید گذشت. آن‌جایی که مداح اهل بیت ذکر حال رزمندگان در سنگر می‌کرد و نوحه محلی در رثای مردان خدایی سر می‌داد صدای شیون مادران شهدا بلند می‌شد انگار لحظه خبر دادن عروج فرزندشان تداعی می‌شد.

 

مادری نگاهی به عکس فرزندش انداخته و می‌گفت تو را در راه خدا و به عشق امام روح‌الله دادم. شاکر هستم که با دادن عزیزترینم در پیروی از آرمان‌های امام و اهداف انقلاب سهیم شدم.

 

خواهر شهیدی که جای خالی برادر برایش عادت شده بود بوسه‌ای بر عکسش می‌زد و در حالی‌که اشک پهنای صورتش را گرفته بود نجواکنان می‌گفت بردارم! بی‌تو با غم تنهاییم خو کرده‌ام.کاش بتوانم زینب‌وار رهرو راهت باشم.

 

فاطمه برسیاه یکی از شرکت‌کنندگان نیز درمراسم بزرگداشت شهدا به خبرنگار فارس گفت: شهیدان عغظمت و سرافرازی را برای مردمان این سرزمین و در سال‌های طولانی به ودیعه نهادند و فراموش نشدنی هستند.

 

وی یاد و خاطره شهدا را درخشنده‌ترین گوهر گرانبها دانست و افزود: شهدا فراموش نشدنی نیستند. ما جوانان وظیفه خود می‌دانیم در تکریم و تعظیم این بزرگ مردان سر تعظیم فرود آوریم.

 

48 لاله پرپر حومه غربی دهدشت بار سفر بستند و راه عشق رفتند اما امروز با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب عمق محرومیت در این منطقه به چشم می‌خورد و در یادداشتی که یکی از اهالی قرائت می‌کرد دردهای ناگفته بسیاری دارند که همت مسئولان و اقدام در رفع مشکلات را می‌طلبد.

 

انتهای پیام: ط/ س/و/آ

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک