آخرین اخبار

25. شهريور 1394 - 20:07   |   کد مطلب: 3386
امام جمعه سوق گفت: اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت از مشکلات و یک راهکار همیشگی است.
پایگاه خبری کهگیلویه

امام جمعه سوق در گفتگو با پایگاه خبری کهگیلویه، اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات و یک راهکار همیشگی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت و پتانسیل و استعدادهای درون کشور یکی از مباحث مطروحه رهبر معظم انقلاب است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام عمرانی نژاد تصریح کرد: با اقتصاد مقاومتی کشور با هزینه کمتر اداره و باعث می شود از حیث اقتصادی به بیگانگان وابسته نشویم.

 

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی، منابع آب، نیروی انسانی در کشور افزود: استفاده از این پتانسیل ها می تواند مشکلات را برطرف کند.

 

عمرانی نژاد عنوان کرد: صادر کردن تولیدات داخلی به کشورهای همسایه که فرهنگ آنها با ما سنخیت دارند نیز تاثیرگذار است.

 

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا لغو تحریم ها اتکای به اقتصاد مقاومتی را پس خواهد زد یا نه گفت: اینطور نیست که با برداشتن تحریم ها اقتصاد مقاومتی را فراموش کنیم بلکه اگر از ظرفیت درون فاغل شویم برداشت تحریم ها می تواند تهدید جدی و آسیب برای کشور باشد.

 

امام جمعه سوق با بیان اینکه با کنار زدن اقتصاد مقاومتی بازار ما تبدیل به محل ورود کالاهای خارجی می شود و معادن بالفعل ما توانایی بالقوه شدن را از دست خواهند داد افزود: در حال حاضر تنها 15 درصد از معادن بالفعل هستند و هنوز درصد بالایی به بالقوه تبدیل نشدند.

 

به گفته عمرانی نزاد اگر از ظرفیت درونی کشور استفاده بهینه نشود اقتصاد به وضعیت اسفبار تبدیل می شود.

 

امام جمعه سوق تصریح کرد:ارائه تسهیلات اشتغالزایی و استفاده از ظرفیت بنگاه های زودبازده در تحقق اقتصاد مقاومتی را اثرگذار عنوان کرد.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک