آخرین اخبار

20. شهريور 1394 - 8:38   |   کد مطلب: 3313
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی گفت: عده ای ناشناس با حفاری غیر مجاز در کنار ضریح امامزاده سید عبدالصالح(ع) در روستای سیاهشیر بهمئی به بهانه یافتن گنج به ساحت مقدس آن امامزاده هتک حرمت کردند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه ،روز گذشته هیئت امنای امامزاده عبدالصالح سیاهشیر شهرستان بهمئی در تماس تلفنی با رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان از هتک حرمت عده ای ناشناس به بقعه متبرکه این امامزاده  خبر دادند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بهمئی ظهر امروز در مصاحبه با خبرنگار اظهار کرد:روز گذشته معلوم شد عده ای ناشناس با حفاری غیر مجاز در کنار ضریح امامزاده سید عبدالصالح(ع) در روستای سیاهشیر بهمئی به ساحت مقدس آن امامزاده هتک حرمت کردند.

 

عبدالمحمد نمازی با بیان اینکه این حرکت زشت خلاف موازین شرعی و اخلاقی است یادآور شد :مدتی است که برخی اماکن متبرکه شهرستان بهمئی مورد بی حرمتی افراد سودجو و فرصت طلب قرار می گیرند که این عمل ناشایست معلول چندین علت است.

 

وی گفت:عده ای  در جامعه هستند که مشکلات فرهنگی و اعتقادی زیادی دارند و همچنین یک جنگ روانی شائبه وجود گنج و اشیاء باستانی در امامزادگان  در شهرستان وجود دارد که بسیار بعید است .

 

نمازی خاطرنشان کرد: بر فرض محال هم اگر اشیاء قیمتی یا موقوفه ای در چنین اماکنی وجود داشته باشد در زمره اموال وموقوفات امامزاده محسوب می شود و کشف و تحصیل آنها به عهده متولیان قانونی یعنی سازمان اوقاف  و امور خیریه کشور است.

 

وی ادامه داد:دستگاه های امنیتی و قضایی باید در صورت دستگیری این مجرمان اشد مجازات را اعمال کنند تا مایه عبرت دیگر افراد سود جو شوند.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهمئی گفت:عدم اشراف برخی اقشار جامعه به قوانین و مقررات مدنی و شرعی از عوامل دیگر این حفاری های غیر مجاز است . به طور مثال برخی خیال می کنند کشف و تحصیل اشیاء باستانی و خرید و فروش آنها اشکال شرعی ندارد در حالی که نظارت علما و مراجع در این خصوص بر خلاف برداشت های این افراد است.

 

نمازی افزود:آیا نبش قبر مسلمانان ،چه رسد به یک امامزاده واجب التعظیم خلاف شرع و قانون نیست؟ در همین راستا شارع مقدس و قانون گذار اشد مجازات را برای کسانی که نبش قبر کرده و بدون اجازه و مخفیانه به حریم امامزادگان تعدی کنند ،در نظر گرفته است.

 

این مسئول تصریح کرد:بنده به دفعات در تریبون های رسمی شهرستان بهمئی  به خصوص در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اعلام کردم که در امامزادگان ما چیزی به عنوان زیر خاکی و اشیاء عتیقه وجود ندارد و گنج امامزادگان برکات معنوی آنان برای ماست.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهمئی ضمن محکوم کردن هتک حرمت های اخیر به بقاع متبرکه و مخصوصا هتک حرمت به بقعه متبرکه امامزاده سید عبدالصالح روستای سیاهشیر که از امامزادگان داری انساب و شجره معتبر می باشد مراتب همدردی خود را با تمامی مردم شریف روستای سیاهشیر و ارادتمندان به این امامزاده بزرگوار اعلام کرد.

 

نمازی افزود: از هیئت امنای امامزاده و مردم روستا که از این عمل زشت و غیر اخلاقی اعلام انزجار نموده و در مرمت امامزاده با این اداره همکاری کردند ،تشکر می کنم.

 

وی گفت:همین جا اعلام می کنم که تمامی توان و ابتکار خود را جهت پیگیری این موضوع و دستگیری افراد سود جو و متخلف به کار می بندم و ضمن تشکر از دستگاه های امنیتی و قضایی شهرستان،  مجدانه خواستار پیگیری قضائی تا حصول نتیجه می باشم.

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهمئی  در پایان گفت:بر اساس شواهد و قرائن موجود اشیاء قیمتی در بقعه امامزاده سید عبدالصالح سیاهشیر نبوده که مورد سرقت قرار گیرد و برخی اقدامات لازم را از قبیل تامین روشنایی و حفاظت فیزیکی آن امامزاده در دردستور کار داریم و به یاری خدا عملیات عمرانی و تکمیل طرح توسعه آن بقعه متبرکه به زودی آغاز می شود تا شان و منزلت امامزاده بیش از پیش حفظ شود.

 

تصاویر ضمیمه:

هتک حرمت ,امامزاده سید عبدالصالح ,سیاهشیر , واکنش ,رئیس, اداره اوقاف, بهمئی,نمازی,گنج,حفاری غیر مجاز,عتیقه,زیر خاکی,آوای ماغر,شجره
هتک حرمت ,امامزاده سید عبدالصالح ,سیاهشیر , واکنش ,رئیس, اداره اوقاف, بهمئی,نمازی,گنج,حفاری غیر مجاز,عتیقه,زیر خاکی,آوای ماغر,شجره

 

آوای ماغر

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک