آخرین اخبار

19. شهريور 1394 - 11:57   |   کد مطلب: 3298
فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: بی بصیرتی خواص و گیر افتادن در پازل دشمن باعث شد که فتنه های همانند فتنه 78در دولت گور به گور شده دوم خرداد و فتنه 88در بحبوحه انتخابات، صدمات جبران ناپذیری را به این انقلاب وارد کند.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه به نقل از پایگاه خبری تحلیلی صبح زاگرس، سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور صبح امروز در جشنواره استانی مالک اشتر که با حضور فرماندهان نظامی، سبزپوشان سپاه پاسداران و جمعی از بسیجیان نمونه در حسینیه ثارالله یاسوج برگزار شد گفت: باید با توجه به سیره انبیاء و الهام گرفتن از مولایمان علی(ع) فرماندهی مانند مالک باشیم و بصیرت را در زمره کارهای خود قرار دهیم.

 

باید دانست چگونه مالک شد و چگونه از زییر شدن دوری کرد

وی مالک اشتر شدن را به خاطر داشتن خواص و بصیرت دانست و گفت: خواصی در زمان حضرت علی(ع) بودند که در رکاب امام و برای رضای خدا شمشیر می زنند ولی نبود بصیرت و روحیه امام شناسی باعث باشد شد که زبیری که سالها در رکاب امام بود در جلوی ولی خود بایستد.

 

فرمانده سپاه فجر فارس بصیرت و امام شناسی را از مهمترین خصیصه های خواص دانست و افزود: اگر خواص و بصیرت در بین یاران نباشد، روزی یاران خودی خنجر بر روی مولای خود می کشند  که مثال آن بوجود آمدن اشعث ها ست.

 

بی بصیریتی خواص عاملی ضد ارزشهاست

غیب پرور زندگی زبیر را نشان از بی بصیرتی و نداشتن روحیه امام شناسی خواص دانست و افزود: زیبر کسی بود که پیامبر اکرم به شمشیر آن قسم یاد می کرد اما بی خواصی،بی بصیری و نداشتن روحیه امام شناسی باعث شد که این یار همیشه امام در جنگ جمل جلوی امام بایستد و بر روی مولای خویش شمشیر بکشد.

 

برخی از وقایع انقلاب شباهتی زیادی به صدر اسلام دارد

وی استحاله خواص را عاملی ضد ارزشها و آرمانها دانست و افزود: امروز برخی از وقایع انقلاب اسلامی کپی گرفته و شباهت زیادی به صدر اسلام دارد که همه نشانه از بازگشت تاریخ است که باید از آن الهام گرفت و نگذاشت که مولای زمانه تنها بماند.

 

یادگار هشت سال دفاع مقدس خواص را نشانه مومنان واقعی دانست و افزود: امروز خواص باید در جهت حفظ ارزشها و آرمانها انقلاب قدم بردارد .

 

غیب پرور یکی از نشانه های بی بصیرتی برخی خواص را فرمان نبردن از ولی و دور شدن از دایره ولایت دانست و افزود: امروز برخی همانند به خلافت رسیدن حضرت علی (ع)، شرط برای ولی زمانه می گذارند که نشانه آن این است که اگر ما در فتنه بودیم شما و خلافی از ما سر زد به منزله اینکه یار امام هستیم به ما نگاه چپ نکنید.

 

برخی به بهانه یار امام بودن،به نظام ضربه می زنند

وی ادامه داد: همین افراد می گویند چون فلان شخص اگر روزی یار امام بوده و اگر امروز در پشت خط فتنه کارهای بو داری می کند، نباید او را فتنه گر بنامید، که باید گفت اینها نشان از بی بصیرتی است که برخی از صحابه در پازل دشمن افتاده از آن دم می زنند.

 

فرمانده سپاه فجر شیراز جشنواره مالک اشتر را ترویج دهنده امام شناسی در برهه کنونی دانست و افزود: امروز موضوع گفتمان ولایت باید در زمره خواص باشد.

 

نبود یک رهبر، عامل جنگ های نیابتی و داخلی در کشورهای عربی است

غیب پروز امام شناسی و دقت به زمان را از خصیصه های خواص دانست و افزود: اگر امروز دشمن درکشورهای عربی با رواج جنگ های عشیره ای و نیابتی برای خود جولان می دهد و برادر مسلمان را در جلوی برادر قرار می دهد، همه نشان از نبود بصیرت است.

 

وی نبود یک رهبر و مقتدا در کشور های عربی را نشانه ای از سرکوب انقلاب های مردمی در کشورهای تونس، مصر ،الجزایرو لیبی دانست و افزود: نبودیک رهبر و ولی به زمان در کشوری عربی باعث شده که دشمن بتواند نقشه شوم خود در این کشورها را اجرا کند.

 

فرمانده سپاه فجر شیراز وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی روشن بینی و تدبیر آینده نگر ایشان در مسائل منطقه ای را اوج اقتدار جمهوری اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی دانست و افزود: امروز اگر توانسته ایم در منطقه و جهان حرف برای گفتن داشته باشیم،همه به منزله داشتن رهبری عالی قدر، بزرگ و دور اندیش است که باید شکر گذار این نعمت باشیم.

 

فتنه 78 و 88همه از بی بصیرتی خواص بود

غیب پرور ولایت، امام شناسی و بصیرت را از وظایف خواص دانست و افزود: اگر امروز در برابر دشمن غفلت کنیم و دشمن شناس نباشیم در پازل آن گیر افتاده ایم که ماحصل آن فتنه های مانند 78 در دولت گور به گور شده دوم خرداد و فتنه دست ساخته غرب در سال 88است.

 

وی در ادامه سخنان خویش با طرح این سوال که حالا رسالت ما چیست و ما باید چه کاری انجام دهیم تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در راستای حفط دستاوردهای انقلاب و دین خدا،میراثی است که از شهدا به ما رسیده و اگر کمترین کوتاهی در این امر خطیر صورت گیرد معلوم نیست که خداوند چه رفتاری را با ما خواهد کرد.

 

فتنه هنوز تمام نشده است و به گونه ای دیگر در حال رقم خوردن است

وی با اشاره به سختی های انجام رسالت حراست و نگهبانی از انقلاب اسلامی اظهارکرد: هر چند جنگ تحمیلی تمام شد اما دشمنی های دشمن تمام نشده و نظام سلطه با تمام توان کمر همت را بسته تا این انقلاب نباشد و در این مسیر از هیچ کار کوتاهی نخواهد.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک