آخرین اخبار

18. شهريور 1394 - 20:11   |   کد مطلب: 3290
نمایشگاه های پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد همه ساله با فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید به منظور سهولت در تامین لوازم و کالاهای موردنیاز شهروندان از سوی دستگاه های اجرایی مربوطه برپا می شدند امسال به دلیل سیاست های اتخاذ شده از سوی دولت یازدهم و آنچه نبود تورم در بازار و پربودن بازار از کالا گفته می شود برپا نخواهند شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، بخش قابل توجهی از جمعیت 700 هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط مالی ضعیف و تعداد بالای اعضای خانواده از محرومیت و فقر زیادی رنج می برند و امکان خرید کالا و خدمات با قیمت های سرسام آور برای آنها امکان پذیر نبوده و یا به سختی انجام می شود.

 

با فرارسیدن فصل پاییز و بازگشایی مدارس خرید لوازم مورد نیاز دانش آموزان، دانشجویان و سایر افرادی که فعالیت آنها از این ایام آغاز می شود از اولویت ها به شمار می رود و در این زمینه باید نمایشگاه های متعددی در سطح شهرهای استان برپاشود تا بتوانند با قیمت مناسب و تخفیف ویژه اجناس ضروری و مورد نیاز خود را تهیه کنند.

 

 

گفته می شود دولت یازدهم امسال برنامه برپایی نمایشگاه های پاییزه در سطح کشور را لغو کرده است که این امر علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای شهروندان زمینه برخی تخلفات صنفی را نیز شتاب بخشی خواهد کرد.

 

 راه اندازی فروشگاه های فوق العاده به جای نمایشگاه های پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برپانشدن نمایشگاه های پاییزه در این استان گفت: با توجه به برنامه دولت مبنی بر عدم نیاز برپایی نمایشگاه در سطح کشور،‌ در این استان نیز نمایشگاه پاییزه برگزار نمی‌شود.

 

داریوش دیودیده با اشاره به فرارسیدن فصل پاییز و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به اینکه در سنوات گذشته بر اساس رسالت سازمانی نمایشگاه‌های پاییزه در سطح استان برپا می‌شد امسال برنامه‌ای برای راه اندازی این نمایشگاه ها وجود ندارد.      

                                                                           

وی برنامه جایگزین نمایشگاه پاییزه در کهگیلویه و بویراحمد را فروش فوق‌العاده در فروشگاه‌های معتبر نوشت افزار، پوشاک، کیف و کفش عنوان کرد و گفت: فروش فوق‌العاده از شنبه 21 شهریوردر استان آغاز می‌شود.

دیودیده تعداد فروشگاه‌های فوق العاده منتخب در سطح کهگیلویه و بویراحمد را 100 فروشگاه دانست و افزود: شهرستان بویراحمد با 32 فروشگاه، گچساران با 25 فروشگاه، دهدشت 23 فروشگاه، دنا 10 فروشگاه و بهمئی با هشت فروشگاه در تاریخ اعلام شده فروش فوق‌العاده اعلام می‌کنند.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کالاهای فروشگاه‌های منتخب فروش فوق‌العاده در استان زیر نظر سازمان و اتاق اصناف قیمت‌گذاری می‌شوند.

 

با این شرایط مردم شهرستان های چرام، لنده و باشت که همه ساله از برخی فروشگاه های پاییزه کالاهای موردنیاز خود را تامین می کردند امسال از وجود فروشگاه های فوق العاده و پاییزه نیز محروم شده اند.

 

نگرانی شهروندان از تعطیلی نمایشگاه های پاییزه عرضه کالا در کهگیلویه و بویراحمد

 

تعدادی از شهروندان یاسوجی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری صبح زاگرس از تعطیلی نمایشگاه های پاییزه عرضه کالا در استان اظهار نارضایتی و گلایه کردند.

 

س . ش با بیان اینکه برپایی نمایشگاه های پاییزه فرصت مناسبی برای تهیه کیف، کفش ، نوشت افزار و پوشاک دانش آموزان با تخفیف 15 تا 20 درصدی است، افزود: قشرهای آسیب پذیر جامعه که برای خرید از این نمایشگاه ها برنامه ریزی کرده بودند با تعطیلی این نمایشگاه ها متضرر خواهند شد.

 

ا. حسین پور از ساکنان شهرستان چرام که به یاسوج سفر کرده در این باره می گوید: تعطیلی نمایشگاه های پاییزه موجب افزایش قیمت کالاها در بازار می شود.

وی ادامه داد: تعداد  واحدهای عرضه کالا و لوازم نوشت افزار و پوشاک در سطح استان زیاد و تعداد ماموران بازرسی و نظارت از اصناف نیز در کهگیلویه و بویراحمد اندک است  که این امر امکان تخلف اصناف را نیز بیشتر خواهد شد.

 

م . معصومی نیز تعطیلی نمایشگاه های پاییزه را ضربه زدن به قشر آسیب پذیر جامعه عنوان کرد و گفت: دولت به جای برپایی نمایشگاه های مختلف و در اختیار قرار دادن کالاها مورد نیاز مردم با قیمت مناسب نمایشگاه های پاییزه که با تخفیف چند درصدی به افراد جامعه کمک می کردند را نیز تعطیل کرده است.

 

به صورت طبیعی مردم و مصرف کننده دچار ضرر می شوند و جای نگرانی است

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های دائمی کهگیلویه و بویراحمد درباره تعطیلی نمایشگاه های پاییزه در کشور و این استان گفت: مسئله ای که مدنظر دولت بوده برای کنترل بازار و حمایت از حقوق مصرف کننده در تجارب گذشته محقق نشده است.

 

حسن وکیلی ادامه داد: دولت با برگزاری نمایشگاه به سبک گذشته که حقوق مصرف کننده در آن رعایت نشده است به نوعی مخالفت کرده و دستور عدم ادامه راه اندازی نمایشگاه های پاییزه را داده است.

 

 وی ابراز داشت: دولت به مسئولان مربوطه  در استان ها اعلام کرده  تا راهکاری را بیاندیشید که اول کیفیت و در مرحله بعد قیمت ها کنترل شود و مخالفتی با برگزاری آنطور که اعلام شده هم انجام نگرفته ولی این را عنوان کردند و به همین دلیل استقبالی خاصی از این موضوع نشده و در استان ما هم نمایشگاه های پاییزه و بهاره در حیطه ماموریت شرکت نمایشگاه های دائمی نیست.

وکیلی عنوان کرد: برای مردم به ویژه قشر های آسیب پذیر جامعه توقع و انتظار بوجود آمده است که بخشی از نیاز های خود مثل پوشاک و لوازم التحریر در این نمایشگاه ها تهیه کنند.به همین دلیل بازار سرخورده از این منفعت از دست رفته ممکن است لجام گسیخته وارد شود و جبران کند و به صورت طبیعی مردم و مصرف کننده دچار ضرری می شوند و مقداری جای نگرانی است.

 

به خاطر موجود بودن اجناس و کنترل تورم هیچ نیازی به برپایی نمایشگاه پاییزه نیست

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه نیز درباره برپا نشدن نمایشگاه پاییزه در این شهرستان گفت: برپایی نمایشگاه سالانه پاییزه امسال به خاطر آرامش کامل بازار در دهدشت ضرورتی ندارد.

 

عین‌الله اخوان بازار این شهرستان را نسبت به سال گذشته در شرایط مطلوب توصیف و تصریح کرد: موج و ثبات آرامش در بازار شهرستان وجود دارد و تورم کنترل شده است.

 

وی بیان کرد: کالای اساسی مورد نیاز مردم در سطح بازار تامین شده و نیازی به عرضه کالا در نمایشگاه پاییزه احساس نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف کهگیلویه، با بیان اینکه برپایی نمایشگاه مختص ایامی است که به علت کمبود کالا و تقاضای بالا، تورم در بازار حاکم باشد، اظهار کرد: در شرایط فعلی به خاطر موجود بودن اجناس و کنترل تورم هیچ نیازی به برپایی نمایشگاه پاییزه نیست.

 

به هر حال تعطیلی یکباره نمایشگاه های پاییزه که بخش زیادی از نیازهای مردم و شهروندان را تامین می کرد و به دلیل تخفیف های ویژه ای که از سوی فروشندگان به مشتریان داده می شد نوعی ایجاد رقابت برای تعادل در بازار را به همراه داشت با چالش مواجه می کند که انتظار می رود مسئولان امر تدابیر لازم در این زمینه را برای کمک به قشرهای آسیب پذیر جامعه بیندیشند.

منبع: صبح زاگرس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک