آخرین اخبار

16. شهريور 1394 - 7:46   |   کد مطلب: 3264
جمعی از اهالی روستای بهرام بیگی شهرستان دنا در نامه ای سرگشاده خطاب به استاندار کهگیلویه و بویر احمد خواستار توجه ویژه به یک نیاز اساسی در این منطقه شدند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيويه، در این نامه که نسخه ای از آن به این پایگاه خبری تحلیلی ارسال شده است آمده است: با آب شدن یخچال های قطبی و گرم شدن کره ی زمین تعادل آب و هوایی به هم خورده و بحرانی خشکسالی برای کشور ما که در نیمه خشک زمین واقع است زنگ خطری برای ما به صدا درآورده است، استان ما بعد از گیلان دومین استان پر بارش کشور است و همین عامل باعث شده که استان ما یکی از استان های پر آب کشور، اما بر روی کاغذ قلمداد شود.

 

به دلایل کوهستانی بودن استان و جهت شیب رود خانه های استان به سمت استان های همجوار متاسفانه کمترین استفاده از این موهبت خدادادی نصیب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد می شود. تنها تخریب و شستشوی زمین های زراعی، تخریب باغ ها و کشاورزی مردم ، ایجاد درّه ها با شیب های تند و ناموزون میراث بارندگی های سیل آسای بهاری برای مردم زجر کشیده و مظلومی است که این درد افزون بر سایر محرومیت ها و عقب ماندگی ها بر گُرده ی آنان سنگینی می کند

.

اگر نیم نگاهی به اقتصاد مقاومتی و تکیه بر سرمایه های خودمان داشته باشیم درمی یابیم که یکی از راههای تحقق این شعار ایجاد سد بر روی رودخانه ها و آبشارهایی است که در فصل بهاربه علت نداشتن مهار در بالادست موجب تخریب و ویرانی و در تابستان و پاییز خشکسالی و بحران و گاهی نزاع های طایفه ای را دامن می زند

.

در بخشی از این مطلب آمده است روستای دلی بهرام بیگی به علت داشتن آبشاری زیبا یکی از این مناطقی است که نیاز مبرم به احداث سد دارد تا از رهاورد این سد بعلاوه ی زمین های پایین دست که می تواند تا روستای ده شیخ را آبیاری نماید؛ دشت سقاوه، شهرک صنعتی سقاوه و کارخانه ی سیمان مارگون نیز می توانند از منافع این سد بهره مند گردند. کما اینکه گردشگری رونق می گیرد و تولید به چند ده برابر می رسد بیکاری ریشه کن شده و جوانانی که به علت نداشتن شغل، روستا را ترک کرده و در شهرها آرزوی شغلی کاذب را دارند مهاجرت معکوسی به روستا خواهند داشت؛ این می شود یک تیر و صدها نشان.

 

 

در سال های گذشته چندین بار کارشناسانی از تهران و یاسوج به روستا آمده و محل را کارشناسی کرده و نقشه ی تهیه شده را بازخوانی کردند و تایید کردند که مشکل فنی برای احداث سد بر روی آبشار فوق وجود ندارد و تنها نیاز به تخصیص اعتبار جهت شروع کار می باشد

.

در خرداد ماه امسال آقای زارعی نماینده ی محترم مردم در مجلس شورای اسلامی هنگام بازدید از روستا قول مساعدت دادند که هر وقت دولت محترم عملیات اجرایی سد را شروع کند دو میلیارد تومان از اعتبار آن را شخصاً تهیه می کنم. که این دلگرمی را جهت شروع کار برای دولتیان افزایش می دهد.

 

جناب آقای دکتر خادمی: نیک می دانید دستی که کمک می کند، از دستانی که برای دعا بالا می روند مقدس تر است.

جناب آقای استاندار: با عنایت به سفر در پیش روی هیأت محترم دولت به استان و از آنجا که حضرتعالی خود بومی استان می باشید و با درد ومحرومیت هم استانی های خود آشنایی دارید خاضعانه تقاضا می شود با سفر به روستا و دیدار با مردم این دیار تدبیری اندیشه شود تا هر چه سریعتر اجرای این سد در دستور کار قرار گیرد«منتظر حضور سبز جنابعالی در دیارمان می باشیم.

ذکر خیرتان در خیل همگان فراموش مباد

منبع: سفیردنا

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک