آخرین اخبار

29. مرداد 1394 - 21:22   |   کد مطلب: 3037
امام جمعه سی سخت با اشاره به وظیفه خطیر مجلس شورای اسلامی در موضوع بررسی متن برجام گفت:متن توافق هسته ای باید کلمه به کلمه به لحاظ حقوقی بررسی شود تا تعهدی نابجا و خطرناک برای کشور ایجاد نشود.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت الاسلام ناصر مصباح نژاد امام جمعه سی سخت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار علما، صاحبنظران و میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام و اجلاس اتحادیه رادیو تلویزیونهای اسلامی گفت: مذاکرات هسته ای شرایطی را ایجاد کرده که هم میتواند فرصت و هم تهدیدی برای موجودیت کشور باشد که در اینجا هنر دیپلماسی کشور تبدیل تهدید ها به فرصت است و اکنون به لطف الهی و تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای ، هدایت ها و حساسیت های جدی مقام معظم رهبری تا حدی به این هدف رسیده ایم.

 

وی بیان داشت:اما سختی کار و پیچیدگی آنجا روشن می شود که ولی امر مسلمین حضرت امام خامنه ای در مجالس مختلف به نقاط آسیب مذاکرات اشاراتی داشتند که دشمن قصد دارد از کانال مذاکرات در حوزه های مختلف فرهنگی،سیاسی و اقتصادی  در کشور اعمال نفوذ کند.

 

مصباح نژاد ادامه داد: پیشینه این امر به موضوع تلاش آمریکا برای مهار نفوذ منطقه ای جمهوری اسلامی طی 36 سال گذشته برمی گردد که به واقع با ایران در حال مبارزه بوده است.

 

امام جمعه سی سخت خاطر نشان کرد: ایران خواستگاه بیداری اسلامی و به محور مقاومت در منطقه تبدیل شده است و چون این سیاست با دکترین ایالات متحده آمریکا در تضاد است از همین رو آمریکایی ها نگران موجودیت اسرائیل اند و از آنجا که در جنگ 33 روزه اسرائیل با حزب الله لبنان شکست مفتضحانه ای متحمل شد این موضوع بر نگرانی های آنها افزوده است.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی سی سخت تصریح کرد:آمریکایی ها به خوبی میداند ایران به عنوان سد محکم و مانع جدی در برابر تجاوزات غیر قانونی و غیر انسانی آنها ایستاده است و سعی دارند با هر شیوه ممکن این مانع را از سر مسیر خود بردارند.

 

وی خاطر نشان کرد:آمریکا در 36 سال گذشته در عرصه های سیاسی ،اقتصادی و فرهنگی رویارویی خود را با جمهوری اسلامی به اثبات رسانیده ،همه گزینه ها را امتحان کردند و دیدند با این ملت نمی توان مبارزه کرد که مجبور شدند از راه مذاکره وارد شوند.

 

مصباح نژاد ابراز داشت :عرصه مذاکرات عرصه ای بسیار حساس و سرنوشت ساز است که هوشمندی و آینده نگری را میطلبد.

 

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد:مطالبه جدی ما این است که متن توافق کلمه به کلمه به لحاظ حقوقی بررسی شود تا تعهدی نابجا و خطرناک برای کشور ایجاد نشود.

 

امام جمعه سی سخت اظهار داشت:امنیت و منافع ملی ما اقتضا میکند در فضای آرام و منطقی نهادهای شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی متن برجام را بررسی واقع بینانه کنند و تصمیم بگیرند ،ما هم از توافق خوب که تضمین کننده منافع ملی و امنیت ملی باشد حمایت میکنیم.

 

حجت الاسلام مصباح نژاد خاطرنشان کرد:استکبار جهانی با ابزار ها و شیوه های بسیار پیچیده و با لاپوشانی فرهنگی ،سیاسی و اقتصادی در صدد نفوذ در کشور های هدف است.

 

وی به سالگرد کودتای 28 مرداد و نقش بی. بی. سی در عملیاتی شدن آن که با رمز "امشب ساعت 12 تمام است" اشاره کرد و افزود:با اعلام این رمز تمامی اراذل و اوباش به خیابانها ریختند و طرح کودتا را پیاده کردند که در نهایت به ساقط شدن حکومت مصدق منجر شد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی سی سخت تاکید کرد:علاج مشکلات کشور در لوزان و سویس نیست بلکه در داخل کشور واقتصاد مقاومتی نهفته است.

 

مصباح نژاد با بیان اینکه نباید به لحاظ سیاسی تمام دنیا را در  1+ 5 خلاصه کرد تاکید کرد:باید با ایجاد جبهه جدید تعاملات خارجی از زورگویی استکبار جهانی علیه ملت ایران کاست تا معادله قدرت به نفع ملت ما رقم بخورد.

منبع: سفیر دنا

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک