آخرین اخبار

26. مرداد 1394 - 15:53   |   کد مطلب: 2991
بر اثر اتصال برق در اداره بنیاد مسکن شهر دهدشت سیستم برق کشی این اداره طعمه حریق شد
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، ظهر امروز بر اثر اتصال برق در اداره بنیاد مسکن شهر دهدشت کنتور برق و سیم کشی این اداره طعمه حریق شد.

 

پس از حضور ماموران آتش نشانی یکی از این مامورین بدون داشتن ماسک و تجهیزات  مناسب کپسول آتش نشانی را بر روی کنتور برق آتش گرفته خالی کرد که با مشاهده روش کار این مامور آتش نشانی با کپسول نشان از عدم تخصص و مهارت لازم برای این کار را بود.

 

نکته جالب توجه اینجا بود که علی رغم اینکه هنوز دود از کنتور بلند بود و کاملا خاموش نشده بود با این بهانه که برق باید توسط ماموران اداره برق قطع شود؛ محل را ترک کردند.

 

ماموران آتش نشانی در پاسخ به سئوال خبرنگار و مردم حاضر در صحنه، در مورد دلیل ضعف عملکرد و کمبود حاضر به جواب نشدند.

 

بعد از تماس تلفنی توسط خبرنگار و مسئولین بنیاد مسکن با مدیریت برق شهرستان، واحد تعمیرات این ادره در محل حضور یافته و برق را قطع نمودند.

 

بعد از قطع برق پرسنل بنیاد مسکن با آب آتش سوزی را به طور کامل خاموش کردند.

 

خوشبختانه این حادثه اتفاق جانی در بر نداشت اما این می تواند زنگ خطری برای مسئولان زیربط باشد تا در زمینه تجهیز آتش نشانی و استفاده از افراد آموزش دیده و متخصص استفاده گردد و یا برای آموزش و آمادگی پرسنل آتش نشانی اقدام موثر صورت گیرد!!!!

 

کارشناس برق حاضر در صحنه سبب آتش سوزی را بار کشیدن بیش از اندازه از کنتور برق را عنوان کرد و گفت: با توجه به گرمای زیاد و استفاده از کولر های گازی این کنتور جوابگوی این همه بار را ندارد.

 

زعیمی با اشاره به اینکه در هنگام برق کشی باید نکات ایمنی را رعایت نمود بیان کرد: در محل هایی که مصرف بار زیاد وجود دارد باید با توجه به میزان مصرف از کنتور های دیماند و تابلو مخصوص استفاده کنند و به صورت اصولی سیم کشی و تقسیم بار انجام شود تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

گزارش و عکس: آیت برنگ پور

پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه
پایگاه خبری کهگیلویه

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک