آخرین اخبار

25. مرداد 1394 - 17:41   |   کد مطلب: 2985
دختران کهگیلویه و بویراحمدی در سالهای اخیر حضور موفق خود در عرصه های علمی، ورزشی، فرهنگی و ... را در سطوح استانی، ملی و بین المللی به اثبات رسانده اند اول ذوالقعده ( ۲۵ مرداد) ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و ( روز دختران) فرصت مناسبی را پدید آورد تا به معرفی تعدادی از این دختران سخت کوش و موفق استان بپردازیم.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، استان کهگیلویه و بویراحمد اگرچه در حوزه های مختلف از برخی محرومیت های عمیق و تاریخی رنج می برد و تاکنون نتوانسته است از ظرفیت های خود برای توسعه و پیشرفت گام های اساسی بردارد اما ظرفیت نیروی انسانی تحصیل کرده آماده خدمت می تواند روند ترقی را در این استان  بیش از پیش به دنبال داشته باشد.

دختران نوجوان وجوان این استان یکی از ظرفیت های مهم به شمار می رود که شناسایی و استفاده از ظرفیت آنها در حوزه های علمی، ورزشی، فرهنگی ، و سایر بخش ها می توان به رشد و شکوفایی استان کمک کند.

در سالهای اخیر دختران جوان کهگیلویه و بویراحمدی با کمترین امکانات چهره موفقی در عرصه های علمی و ورزشی و فرهنگی از خود به نمایش گذاشته اند که این امر بیانگر توانایی، خلاقیت و نبوغ فکری آنها است.

به بهانه روز دختران تعدادی از این بانوان موفق علمی و ورزشی در استان معرفی شده اند:

مهین بناوند داوطلب کهگیلویه و بویراحمدی توانست در کنکور سراسری 94 رتبه 8 رشته تجربی و رتبه 59 زبان انگلیسی منطقه سه را کسب کند.

 

زینب علیزاده دختر نوجوان کهگیلویه و بویراحمد که با تلاش و پشتکار در کنکور سراسری 94 رتبه 36 علوم انسانی منطقه سه را بدست آورد.

 

 

 

غزل حبیبی متولد 1375 اهل شهرستان چرام و ساکن شهر یاسوج توانست در ماراتن سخت کنکور سراسری با پشت سرگذاشتن سایر رقبا رتبه 93 گروه آزمایشی علوم تجربی منطقه سه کشور را از آن خود کند.

 

مدینه بلیاد متولد 1376دانش آموزرشته گرافیک هنرستان سمیه یاسوج است که توانست با طراحی پوستری با عنوان" کودکان غزه فرفره هایشان نمی چرخد" در بخش گرافیک(طراحی پوستر) در جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های کشور رتبه چهارم را کسب و لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را دریافت کند.

 

طاهره آذرپیوند 21 ساله اهل یاسوج ومدت 9 سال است که در رشته ورزشی جودو فعالیت می کند، او در رشته های دومیدانی و ووشو نیز فعالیت داشته وتوانسته است مقامهای کشوری وآسیایی برای استان کسب کند. آذر پیوند عضو ثابت تیم ملی جودو بانوان کشور است.

مقام دوم کشوری در رشته دوومیدانی 800 متر، دو مدال طلای کشوری در رشته ووشو، نائب قهرمان آسیا در رشته جودو و کسب عنوان تکنیکی ترین و بهترین بازیکن سال 94 در رشته جودو از افتخارات این ورزشکار کهگیلویه و بویراحمدی است.

 

 

 

کلثوم رضایی متولد 1380 و دانش آموز پایه هشتم مدرسه شاهد دخترانه یاسوج باآنکه از نعمت بینایی کاملاً محروم است اما درمدت چهارسال توانسته 15جزء ازقران کریم راحفظ کند وهم اکنون نیز به این کار ادامه می دهد.

 

نفر اول مسابقات حفظ 5 جزء قرآن کریم مرحله استانی و شهرستانی از سال 91 تاکنون ، کسب مقام اول مسابقات روشندلان بهزیستی کشور 5 جزء قرآن کریم در مشهد مقدس در سال 93، رتبه پنجم سی و سومین دوره مسابقات قرآن، عترت و نمازدانش آموزان سراسر کشوررشته حفظ قرآن کریم در مشهد مقدس در سالجاری از افتخارات این دختر موفق روشندل کهگیلویه و بویراحمدی است.رضایی با استفاده ازقرآن کریم باخط بریل آیاتی قرآنی راحفظ می کند.

 

شبنم بهشت 16ساله اهل دهدشت و دوسال است که در رشته ورزشی فوتبال در تیم ملی بانوان فعالیت می کند. مقام ششم آسیا در گروه زیر 16 سال و مقام هشتم بزرگسالان آسیا از افتخارات خانم بهشت است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک