آخرین اخبار

24. مرداد 1394 - 17:03   |   کد مطلب: 2976
مدیر آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه:
مشکل قطعی چند روزه آب روستاهای راک رفع شد
مدیر آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه گفت: مشکل قطع چند روزه آب روستاهای راک رفع شد.
پایگاه خبری کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه، ولی جفتا مدیر آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه با اشاره به قطع چند روزه آب روستاهای دهستان راک از توابع سوق این مشکل را ناشی از افت شدید آب‌های زیرزمینی دانست و اظهار کرد: در پی کمبود بارندگی در سال‌های اخیر منابع آب زیرزمینی به شدت کاهش و در بسیاری از روستاها منجر به خشکیده شدن چاه‌های تامین آب شده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه تصریح کرد: چاه تامین آب روستاهای کوشک، چغل و سرکوه راک به طور کامل خشک و بی‌آب شده و پمپ آب روستای کوشک از کار افتاده بود.

وی با بیان اینکه دو بار طی روزهای اخیر نسبت به تعویض پمپ اقدام شد، افزود: با توجه به سراشیبی روستاها آبرسانی با نوسانات همراه است.

این مسئول تامین آب این روستاها از دو حلقه چاه را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در مواقع قطع آب، آبرسانی سیار از طریق تانکر انجام شد.

جفتا طراحی نامناسب شبکه‌ها در سال‌های گذشته را عامل توزیع ناعادلانه آب دانست و گفت: روستاهای پایین‌دست به خاطر واقع شدن در سراشیبی آب دارند اما روستاهای بالادست با اختلاف ارتفاع 100 متری فاقد آب هستند.

وی نسبت به رفع مشکل شبکه‌های انتقال در مهندسی مجدد قول داد و تصریح کرد: در حال حاضر بی‌آبی روستاهای مذکور با تامین آب از دو حلقه چاه و نیز تعویض پمپ رفع شده و آب در شبکه جاری است.

جفتا مصرف بهینه آب و صرفه‌جویی با توجه به شرایط تنش آبی را ضروری خواند و تاکید کرد: مردم باید کمبود آب را مدیریت کنند.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک