آخرین اخبار

24. مرداد 1394 - 16:29   |   کد مطلب: 2973
امام جمعه موقت یاسوج گفت: دختران جامعه اسلامی با تبعیت از حضرت فاطمه معصومه (س) مسایل دینی از جمله عفاف و حجاب را رعایت کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مناسبت‌های مختلف به سالروز تولد حضرت فاطمه معصومه(س) اشاره کرد و گفت: آن بانوی دو عالم نمونه و اسوه و الگوی کاملی برای زنان است که باید رفتار و سیره آن بزرگوار و سایر زنان بزرگ عالم مانند حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند.

 

موسوی اعظم با اشاره به اینکه زنا ارکارهای حرامی است که موجب گناه کبیره شده و رزق و روزی را از جامعه می‌گیرد، اظهارکرد: این گناه کبیره تنها با توبه عملی پذیرفتنی است و اگر ادامه پیدا کند انسان را به سوی هلاکت و نیستی پیش می‌برد.

 

وی به یکی از گناهان بزرگ که در آن قتل نفس صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: سقط جنین موجب قتل نفس می‌شود و اگر به دلیل دختر بودن این کار از سوی والدین انجام شود تفکری برگرفته از جاهلیت و بربریت است.

 

موسوی‌اعظم با بیان این مطلب که خداوند هر که را بیافریند برای او رزق و روزی معین می‌کند، افزود: این کار گناهی بسیار بزرگ است که متاسفانه در کشور و در استان کهگیلویه و بویراحمد اخباری نگران کننده از چنین اقداماتی به گوش می‌رسد.

 

امام جمعه موقت یاسوج در ادامه با اشاره به سالروز پیروزی حزب الله لبنان بر ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه، گفت: مهمترین دلایل کسب این موفقیت مهم داشتن اتحاد و ایمان راسخ بود.

 

حزب الله لبنان در این جنگ نابرابر توانست رژیم صهونیستی دارای تجهیزات پیشرفته نظامی و برخوردار از حمایت همه جانبه آمریکا را به طرز مفتضحانه ای شکست دهد.

 

وی بیان کرد: سال ها قبل تمام اعراب برای جنگ با رژیم صهیونیستی با یکدیگر متحد شدند اما نتوانستند بیشتر از شش روز مقاومت کنند و پس از این ماجرا کشورهای عرب باور کردند که نمی توان با رژیم صهیونیستی جنگید و آن را شکست داد در حالی که حزب الله لبنان موفق به انجام چنین کار مهمی شد.

 

موسوی اعظم اظهار کرد: هرگاه ملتی وحدت همراه با ایمان راسخ داشته باشند توانایی شکست هر دشمنی را دارند هر چند که آن دشمن قدرتمند باشد.

 

وی عنوان کرد: نمونه بارز این امر دوران هشت سال دفاع مقدس است که ایران با بیش از 80 کشور متحد رژیم بعث عراق جنگید و یک وجب از خاک کشور از سوی دشمنان اشغال نشد.

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک