آخرین اخبار

21. مرداد 1394 - 16:46   |   کد مطلب: 2946
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمدگفت: چهار خطه کردن ورودی مراکز شهرستان‌ها از اصلی‌ترین اولویت های این نهاد در استان است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حسین فدایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان صارمی و عبدیان از شهدای رسانه کشور و استان، با بر شمردن اولویت‌های راه و شهرسازی استان در سال جدید، گفت:چهار خطه کردن ورودی مراکز شهرستان‌ها از اصلی‌ترین اولویت‌ها  این نهاد در استان کهگیلویه و بویراحمد است.

 

پیچ های مرگ در 30کیلومتری شهرها

وی با بیان اینکه بیشترین تلفات و تصادفات رانندگی در 30 کیلومتری ورودی شهرها اتفاق می‌افتد،ابراز کرد:به همین دلیل از زمان تصدی مسئولیت راه و شهرسازی به همراه معاونین و مدیران حوزه راهسازی اهتمام ویژه‌ای برای چهار‌خطه کردن مبادی ورودی شهرهای استان به وجود آمده است.

 

هنوز عقب هستیم

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به این موضوع که در حوزه راه روستایی نیز عقب‌ماندگی‌های زیادی وجود دارد، عنوان کرد: در همین راستا بیش از 9 میلیارد تومان برای روکش آسفالت راه‌های روستایی استان برآورد و ابلاغ آن گرفته شده است.

 

خدمت تمام نشدنی است

فدایی با تأکید بر این موضوع که اگر روزی تمامی راههای روستایی آسفالت شوند نباید گفت به خودکفایی رسیده ایم،گفت: هدف اصلی ما خدمت به مردم است و این خدمت کردن تمام شدنی نیست .

 

وی از افزایش اعتبار تکمیل جاده دوبانده یاسوج به سمیرم به 15میلیارد تومان دیگر خبر داد و گفت: هدف اصلی ما سامان بخشیدن به راههای مواصلاتی استان است که جاده مواصلاتی یاسوج به سمیرم به دلیل داشتن بار ترافیکی بسیار بالا یکی از طرح های مهم ما برای سامان بخشی است.

 

وقتی اعتبار نباشد، تعطیل می شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان در ادامه به راکد ماندن پروژه ملی پاتاوه به دهدشت اشاره کرد و گفت: این پروژه به دلیل پرداخت نکردن مطالبات پیمانکار در حال حاضر راکد مانده و سعی ما، وزیر راه و شهرسازی، استاندار و نمایندگان دریافت اعتبارات لازم برای تمکیل و به بهره بر داری رسیدن این پروژه ملی و حیاتی است.

 

نیازمند320میلیارد اعتبار هستیم

فدایی با بیان اینکه این پروژه نیازمند 323میلیارد تومان هزینه برای تمکیل است، ابراز کرد: در حال حاضر در حال رایزینی برای دریافت 32میلیارد تومان از این بودجه برای پیمانکار هستیم.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد تأکید کرد: تا وقتی اعتبار لازم برای این پروژه فراهم نشود نمی توان این پروژه را درصدر پروژه های تکمیلی و قابل بهره برداری رسیدن دانست و برای تکمیل این پروژه نیاز به 323میلیارد تومان بودجه هستیم.

 

وی در ادامه خبرنگاران را چشم گویا و گوش رسای جامعه دانست و افزود، همکاری تنگاتنگی با خبرنگاران دارم و تا آخرین لحظه جوابگوی هرگونه نقد و انتقادی که بتواند چراغ راهی برای ما باشد هستم و از آن استقبال می کنم.

 

سیاسی بازی ممنوع

فدایی با اشاره به این موضوع که لر هستم و به لر بودن افتخار می کنم، بیان کرد: تا آخرین لحظه برای توسعه استانم تلاش می کنم و در کارم سیاسی بازی و سفارش از فلان حزب سیاسی را بر نمی تابم.

 

از سیاست خسته ام

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی که آیا در انتصاب ها از احزاب سیاسی استفاده خواهید کرد،گفت: از سیاست خسته شده ایم و هدفمان فنی کار کردن برای خدمت به مردم است و کاری به سیاسی بازی و احزاب گرایی در انتصابها نداریم.

 

پیمانکاران خودشان مقصرند

مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه با انتقاد از رویکرد پیمانکاران این استان که باعث ورشکستگی خودشان و راکد شدن پروژه‌ها شده است، اظهار کرد: چرا باید پیمانکاران ما قیمت بسیار پایینی روی پروژه‌ها بزنند که نتوانند در ادامه کار خود را به درستی انجام دهند.

 

آنالیز می کنیم

فدایی در مورد انتخاب پیمکانگاران گفت: انتخاب پیمانکاران با دقت و با آنالیز قیمت خواهد بود و دیگر تحمل ورشکستگی و راکد ماندن پروژها را نداریم .

 

وی با بیان اینکه در گذشته نچندان دور 240پروژه راکد مانده در استان مربوط به حوزه راه وجود داشت که بیشتر انها ناشی از وضعیت نابسمان پیمانکاران و قیمت پایین دادن آنها در مناقصه ها می شد، گفت:به دنبال رونق و توسعه راههای مواصلاتی استان هستیم و در این رابطه هرگونه کم کاری و عدم مدیریت را قبول نمی کنیم.

 

وضعیت توپوگرافی عاملی در محرومیت تاریخی

مدیرکل راه و شهرسازی استان یکی از دلایل عقب ماندگی و داشتن محرومیت تاریخی و ذاتی استان را وضعیت توپوگرافی و جغرافیایی استان دانست و گفت:به وزیر راه و شهرسازی گفتم، که بودن چنین وضعیت جغرافیایی باعث شده که استان از آن رونق بالقوه دور باشد که اهتمام وزارت راه و مسئولان استانی برای توسعه راههای استان مطلوب و قابل تقدیر است.

 

احداث180کیلومتر راه در دست اقدام

فدایی با اشاره به در پیش بودن هفته دولت ضمن تبریک این هفته به دولتمردان اذعان کرد: در هفته دولت امسال 24 پروژه راه‌سازی آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: میزان هزینه 24 پروژه آماده افتتاح در هفته دولت 62 میلیارد تومان با 181 کیلومتر راه است.

 

 

منبع: بویرخبر

انتهای پیام/ر/200

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک