آخرین اخبار

20. مرداد 1394 - 11:10   |   کد مطلب: 2932
غلامحسین الهام در جمع مردم گچساران عنوان کرد:
اقتدار ایران اسلامی مرهون فقه جعفری و مذهب تشیع است
وزیر دادگستری سابق و سخنگوی دولت نهم و دهم با اشاره به خون هایی که برای به رسمیت شناخته شدن مذهب فقه شیعه در زمان مشروطیت ریخته شد، تصریح کرد: اقتدار ایران اسلامی مرهون فقه جعفری و مذهب تشیع است.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، غلامحسین الهام دوشنبه شب همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) با تشریح وضعیت جامعه اسلامی در زمان امام جعفر صادق (ع) افزود: همزمانی 12 حاکم ستمگر عباسی و اموی از سویی و بازگشت تفکرات دوران جاهلیت از سوی دیگر در جامعه عصر امام ششم را به یکی از پر مشقت ترین دوره ها تبدیل کرد.

وی بیان کرد: امام جعفر صادق (ع) با هوشیاری و تربیت شاگردان زبده و برپایی کرسی های آزاد اندیشی زمینه نجات امت اسلامی را از انحراف فراهم کرد.

وزیر دادگستری سابق با اشاره به خون هایی که برای به رسمیت شناخته شدن مذهب فقه شیعه در زمان مشروطیت ریخته شد، تصریح کرد: اقتدار ایران اسلامی مرهون فقه جعفری و مذهب تشیع است.

الهام فعالیت گروه هایی مانند داعش را یادآور شد و بر لزوم هوشیاری و بصیرت مسلمانان در برابر فتنه هایی که سعی در منحرف کردن دین مبین اسلام دارند، تاکید کرد.

وی گفت: رسالت اصلی پیروان اهل تشیع در هر منصبی تلاش برای رواج اسلام با محتوای واقعی آن است.

الهام مذهب فقه جعفری را نقطه وحدت در جامعه اسلامی خواند و آزاد اندیشی،عدالت اجتماعی و پایبندی به قانون را از ویژگی های این مکتب برشمرد.

وی از سیاستگذاران، مجریان قانونگذاری در مجلس و دولتمردان خواست تا وفاداری به آرمان های امام راحل و شهدا را محور خدمت به مردم قرار دهند.

آیین بزرگداشت شب شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد شهیدان شهر دوگنبدان با حضور قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

شهر 100 هزار نفری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک