آخرین اخبار

15. مرداد 1394 - 10:20   |   کد مطلب: 2858
همایش تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی هرچند امسال سه روز قبل از 17 مرداد در یاسوج برگزار شد اما حاشیه های جالب و خواندنی را با خود به همراه داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی كهگيلويه، همایش تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد که قرار بود ساعت 9 صبح امروز 14 مرداد برگزار شود با تاخیر یکساعت و نیمی کار خود را آغاز کرد که این امر نارضایتی شرکت کنندگان را به همراه داشت.

در ابتدای این همایش ویدئو موزیکی از تصاویر برخی نشریات و سایت های خبری به نمایش درآمد و پس از آن نیز توضیحاتی در خصوص روز خبرنگار و برنامه های این همایش از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون مطبوعاتی وی بر پرده سینما هنر این اداره کل نقش بست.

پس از آن نیز با دعوت مجری برنامه زضا هبانی پور مدیرکل فرهنگ و ارشاد کهگیلویه وبویراحمد روی سن رفت و درخصوص خبرنگار و جایگاه وی در جامعه به سخنرانی پرداخت.

وی در سخنان خود از چگونگی جذب آگهی از سوی برخی نشریات انتقاد کرد و برضرورت ساماندهی آگهی ها و انتشار در مطبوعات استان تاکید کرد.

 

پس از سخنرانی دهبانی پور، سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم و عضو هیات نظارت بر مطبوعات کشور پشت تریبون قرار گرفت و به کارکردهای مختلف خبرنگار و رسانه و همچنین ارایه آماری از تعداد نشریات کشوری، استان و همچنین مجوزهای جدید وزارت ارشاد در دولت یازدهم پرداخت.

صحبت های سید ضیاء هاشمی در حالی به پایان رسید که خبرنگار یکی از رسانه های استان در انتهای سالن جلسه از جای خود برخواست و از صادر نشدن مجوز برای یک سایت محلی که به گفته وی دارای مخاطبان زیادی است گلایه کرد و خواستار صدور مجوز برای این سایت خبری شد که پس از صحبت های خبرنگار ، هاشمی با این جمله که "جانا سخن از زبان ما می گویی" و خبرنگار نباید سکوت کند به توضیحاتی در خصوص روند صدور مجوز برای سایت های خبری پرداخت.

 

در ادامه جلسه نوبت به غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رسید تا از مطبوعات و رسانه ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی یاد کند و جامعه مدنی را نیز به عنوان رکن پنجم دموکراسی اضافه کند.

 

تاجگردون ازورود خبرنگاران به حریم خصوصی افراد انتقاد کرد و گفت:باید بین نقد عملکرد و حرمت افراد وحریم خصوصی آنها در امر اطلاع رسانی به گونه ای عمل کرد تا آسیبی نا خواسته در فرایند اطلاع رسانی متوجه حیثت کسی نشود.

 

در حین سخنرانی دهبانی ، تاجگردون و هاشمی  گربه ای که مانند میهمانان ناخوانده در جایگاه حضور یافته بود و دایم به سمتی حرکت می کرد توجه حضار در سالن را به خود جلب کرد و برای دقایقی خنده را برلب های آنها نشاند.

اجرای زنده برنامه موسیقی سنتی در این همایش تا حدودی حال و هوای گرم سالن ارشاد را گرمتر کرد تا پس از آن علی محمد دانشی مدیر مسئول هفته نامه طریق الوسطی به نمایندگی از نشریات در جایگاه حضور یابد و از برخی مشکلات نشریات و خبرنگاران با مسئولان و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی سخن بگوید.

 

دانشی در سخنان خود از نمایندگان استان در مجلس شورای خواست تا بحث یارانه مطبوعات و بیمه خبرنگاران استان را پیگیری کنند و از استاندار استان نیز درخواست کرد تا ضمن حمایت از رسانه ها برخی نشریاتی که در یاسوج منتشر می شود و حاوی اخبار، عملکرد و خدمات نظام است را در سایر نقاط استان نیز بین مدیران و مخاطبان توزیع شود.

 

در ادامه سخنرانی های پشت سرهم که نوبت به محمدعلی وکیلی مدیر مسئول روزنامه کشوری ابتکار رسید  که وی از مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان به خاطر دعوت  برای سخنرانی در این همایش تقدیر کرد و در پاسخ غلامرضا تاجگردون که گفته بود خبرنگاران نباید به حواشی بپردازند وافکار عمومی را تشویش کنند گفت: رسانه‌ها برای تشویش اذهان عمومی است و کارکرد رسانه این است و اگر من تشویش اذهان عمومی نکنم کارکردی ندارم، رسانه‌ها باید در جامعه حساسیت ایجاد کند، رسانه زبان مردم بی‌کس است، مردمی که دستشان به قدرت نمی‌رسد.

 

وکیلی در ادامه رسانه را حامی مردم محروم دانست و ابراز داشت: رسانه‌ها باید پشت سر طرح‌های استان به عنوان یک مطالبه استانی باشند، افزود: با مدیریت کردن رسانه‌ها و  اینکه نکن، نزن و ننویس راه به جایی نمی برد.

وی  با بیان اینکه ممکن است  من از آقای تاجگردون انتقادی هم داشته باشم ولی در سطح ملی ایشان مایه افتخار استان کهگیلویه و بویراحمد است و باید از او حمایت کنیم. همانطوری که همه مردم استان و مسئولان از استانداری آقای افشانی در استان فارس حمایت کردند.

 

مدیرمسئول روزنامه ابتکار با بیان اینکه کار رسانه اطلاع رسانی است، عنوان کرد: رسانه دروغگو جامعه را به نفاق می‌رساند که بر خلاف توصیه‌ آموزه‌های دینی است.

 

وی به قدرت و کارکرد رسانه نیز اشاره کرد و با انتقاداتی از دولت نهم و دهم به موضوع دریاچه ارومیه و بی تدبیر مسئولان قبل پرداخت.

 

روند سخنرانی ها باز هم ادامه پیدا کرد و این بار از حجت الاسلام سیدعلی محمد بزرگواری نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد دعوت شد تا در جایگاه قرار گیرد.

حجت الاسلام بزرگواری در ابتدای سخنان خود از صحبت های محمدعلی وکیلی به شدت انتقاد کرد و گفت:آقای وکیلی تا دیروز طلبه بودند و امروز دکترای حقوق گرفته‌اند و نگاه لیبرالی دارند و اینکه ایشان می‌گویند رسانه‌ها باید تشویش اذهان عمومی کنند، درست نیست، مگر می‌شود اسرار مسئولان و نظام جمهوری اسلامی را فاش و به دشمنان خوراک داد.

 

 در حالی که جو خاصی بر سالن حاکم شده بود وکیلی به سخنان بزرگواری واکنش نشان داد و گفت: شما چند سال تریبون دستتان بود و هرچه خواستید گفتید و حالا نیز توهین می کنید.

بزرگواری که در طول مدت سخنرانی وکیلی تنها گوش می داد از وکیلی خواست تا آرام باشد وی سخنرانی وی را قطع نکند.

 

 وی با انتقاد از بی‌انصافی نسبت به خدمات انجام گرفته توسط دولت قبل، اظهار کرد: آیا آن همه کار، خدمت و فعالیت را از یاد برده‌اید و آیا آن دولت برای مردم کاری انجام نداد که امروز چنین بر دولت گذشته می‌تازید.

 

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بی‌انصافی است که خدمات دولت گذشته را این چنین زیرسئوال ببریم.

 

وی اضافه کرد: حال چه چهار سال و یا هشت سال، عمر این دولت هم تمام می‌شود و دیگرانی هستند که خدمات دولت کنونی را در آینده  زیر سئوال ببرند، اما به هر حال رویه‌ درستی نیست که آقایان در پیش گرفته‌اند.

 

بزرگواری با انتقاد از برخی اظهارات که موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود، تصریح کرد: تندروی برای هر گروهی خوب نیست؛ چه آن‌ها که معتقدند مملکت با مذاکره گل و بلبل می‌شود و چه آن‌ها که دلواپس بوده و معتقدند کاری انجام نشده است.

وی با قدردانی از رسانه‌ها که از مسئولان و نمایندگان مجلس انتقاد می‌کنند، تبیین کرد: کسی به اندازه من توسط رسانه‌ها نقد نشده و معتقدم که همین نقد برای ما ارزنده است، چراکه نقاط ضعف خود را با انتقادات برطرف می‌کنیم.

 

این نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه همه از جمله رسانه‌ها باید برای حفظ اسرار نظام جمهوری اسلامی و کشور دغدغه داشته باشیم، یادآور شد: همه از مسئولان گرفته تا رسانه‌ها در این خصوص وظیفه داریم که اسرار نظام حفظ شود.

در این جلسه بزرگواری و وکیلی با وساطت حاضرین به رفع کدورت ها پرداختند و بایکدیگر خوش و بش کردند

 

 

در حالی که حضار در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از گرم شدن فضای داخل سالن و طولانی شدن جلسه خسته شده بودند  نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی پشت تریبون رفت و به سخنرانی پرداخت.

 

غلام محمد زارعی با گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد:اصحاب رسانه همواره منشا تلاشهای ارزنده ای برای بیان خدمات نظام ، معرفی ظرفیت های توسعه ای این استان هستند.

وی به ماهیت کار سخت و جذاب حرفه خبرنگاری اشاره کرد و گفت: قشر خبرنگار به لحاظ اهمیت فعالیت دراین عرصه نیازمند حمایت است.

زارعی با تقدیر از تلاش خبرنگاران کهگیلویه بویراحمد ابراز داشت: روز خبرنگار فرصتی است که از خادمان عرصه خبر که همواره برای توسعه جامعه متحمل تلاش مضاعفی هستند، تقدیر کرد.

سخنرانی پایانی جلسه نیز به استاندار کهگیلویه و بویراحمد رسید.

سید موسی خادمی به اهمیت کار رسانه ها، ظرافت ها و حساسیت های آن اشاره کرد و گفت: آگاهی بخشی به مردم در زمینه حقوق شهروندی آنها یکی از وظایف مهم قشر خبرنگار است.

 

وی به وجود برخی اختلافات بین رسانه ها و مدیران استان اشاره کرد وگفت: بنا براین است که این اختلافات از سوی مدیران در یک فضای تعاملی حل شود و حساب مدیران و رسانه ها صفر- صفر شود، ضمن اینکه مدیران از حق شکایت خود می گذرند و رسانه ها مسوولیت پذیرانه در راستای کمک به هم افزایی مدیران بیش از پیش حرکت کنند.



وی برلزوم توجه به نقد سازنده با هدف اصلاح امور و عملکرد ها تاکید کرد وگفت: استفاده ابزاری و تخریب دیگران از سوی رسانه با ماهیت کار فکری، فرهنگی و فرهنگ سازی رسانه منافات دارد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به اهمیت آموزش حرفه ای خبرنگاران اشاره کرد وگفت: گاهی برخی کاستی های کار رسانه ها به ضعف دانش خبرنگارانی برمی گردد که آموزش مناسب را فرا نگرفته اند.

 

جلسه تجلیل از خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمدی درحالی ادامه داشت که صدای اذان ظهر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به گوشی میرسد و لحظات حساس تجلیل از خبرنگاران فرا می رسد.

 

در این میان مجری برنامه میهمانان را برای تجلیل از خبرنگاران بر روی سن دعوت می کند و چند تابلوی هنری از آثار هنرمندان استان به نمایندگان مجلس، استاندار و سید ضیا هاشمی عضو هیات نظارت بر مطبوعات کشور به رسم یادبود اهدا می شود.

اعلام اسامی چند تن از مدیران مسئول نشریات استان به نمایندگی از سایر رسانه ها  و تجلیل از انها به عنوان بخش پایانی جلسه در حالی انجام شد که مدیران خبرگزاری ها استان که از آنان برای تجلیل نامی برده نشده بود با ناراحتی جلسه را ترک و با این کار اعتراض خود را به مجموعه فرهنگ و ارشاد ابراز کنند.

 

 

انتهای پیام/200

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک