آخرین اخبار

14. مرداد 1394 - 19:19   |   کد مطلب: 2852
رئیس ارشاد کهگیلویه گفت :اعضای هیئت امنای انجمن شاهنامه خوانی کهگیلویه مشخص شدند

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،سید ایرج کاظمی جو رئیس ارشاد کهگیلویه عصر امروز در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری کهگیلویه گفت: انجمن شاهنامه خوانی شهرستان کهگیلویه با هدف هدف ترویج شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌شناسی در شهرستان راه انداری شد.

 

وی با بیان اینکه فردوسی از مفاخر حماسی ما ایرانیان است، ابراز کرد: شاهنامه پیرامون ادبیات توسط فردوسی نگاشته شده است و به نوعی این اثر می‌تواند به بازخوانی مجدد ادبیات کهن ایران زمین برای نسل جوان تبیین شود.

 

کاظمی جو بابیان اینکه شاهنامه‌خوانی سبب رواج فرهنگ اصیل در خانه‌های ایرانی است،بیان کرد: ارتقای فرهنگ شاهنامه‌خوانی و شاهنامه‌شناسی یکی از وظایف اصلی این انجمن در بین علاقمندان به هنر و فرهنگ اصیل ایرانی است.

 

وی بابیان اینکه فردوسی پیوند‌دهنده هنر ایرانی و هنر اسلامی است،تصریح کرد: شاهنامه گنجینه فرهنگ و هنر ایران است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه بیان کرد: شاهنامه فردوسی اثری بزرگ و معنوی است که زبان فارسی به سبک کلاسیک در آن ثبت شده و هویت ایرانی را به خوبی  به نمایش گذاشته است.

 

در پایان با هم اندیشی اعضا ریاست انجمن به رحمان فلاحی واگذار شد محمدرضا محبی به عنوان نائب رئیس و امیر صفادوست نیز عهده‌دار خزانه انجمن شاهنامه خوانی شدند.

 

هم‌چنین هدایت تقوی به عنوان منشی انجمن شاهنامه خوانی و رحیم بازی بازرس انتخاب شده و هیئت امنا موظف شدند نسبت به عضوگیری و فعال نمودن انجمن اقدام کنند.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک