آخرین اخبار

12. مرداد 1394 - 16:18   |   کد مطلب: 2813
مانور مهار آتش سوزی جنگل ها که صبح امروز با حضور رئیس سازمان محیط زیست کشور در منطقه سراب بید یاسوج برگزار شد با حاشیه های جالب توجهی همراه بود.

 به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، صبح امروز مانور بزرگ اطفای حریق با حضور معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نیروهای سپاه فتح، بسیج، هلال‌احمر و سایر مسئولان استانی در منطقه سرآبید مختار شهرستان بویراحمد با حضور 16 دستگاه اجرایی و با مدیریت محیط زیست استان برگزار شد.

 

مانوری برای زنده ماندن محیط زیست زاگرس

در این مراسم استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این مانور در جهت ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌ها و سازمان‌ها مختلف برای مقابله با آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری این مانور نقش مهم و اثر‌گذاری در جلوگیری از وقوع آتش‌سوزی در استان دارد. 

 

سیدموسی خادمی مانور 'آمادگی مهار آتش سوزی جنگلها' در منطقه سرآب بید یاسوج را فرصتی برای آسیب شناسی کار دستگاههای امدادرسانی و از طرفی هماهنگی بین بخشی در بین مجموعه های عضو مدیریت بحران استان دانست.

 

وی تصریح کرد: برگزاری این رزمایش را نوعی سنجش آمادگی دستگاه های ستاد مدیریت بحران در مقابله با حوادث و همچنین ایجاد هماهنگی و انسجام بین بخشی برای شتاب دادن به خدمات در موقع بروز سوانح طبیعی بویژه آتش سوزی است.

 

آتشی که به جان جنگلهای زاگرس افتاد

وی با اشاره وقوع آتش سوزی در سطح یکهزارز و 300هکتار از جنگلهای استان درسال گذشته و خسارت های ناشی از این آتش سوزی ها به جنگل ها و مراتع تصریح کرد: باید با اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردمی خسارات آتش سوزی را کاهش داد و در هنگام بروز حوادث تمامی دستگاه های اجرایی خودجوش مشارکت کنند.

 

ابتکار

وقتی ابتکار چشمایش را بست

از حاشیه های جالب این رزمایش، برخاستن بالگرد امداد و نجات جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از زمین و انتشار گرد و خاک در محل رزمایش بود به نحوی که بسیاری از مسئولان و شرکت کنندگان پا به فرار گذاشتند.

 

 

 

 

 

منبع:بویرخبر

انتهای پیام/ر/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک