آخرین اخبار

10. مرداد 1394 - 17:22   |   کد مطلب: 2782
نماینده چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس گفت:در حال حاضر ترجمه اولیه متن توافق نامه هسته ای به مجلس ارائه و در اختیار نمایندگان قرار گرفته است و نمایندگان روی بندهایی از این توافق بحث می کنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، علی محمد بزرگواری ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری صبح زاگرس، افزود: مجلس چون جایگاه قانون گذاری است براساس قانون گذاری حرکت می کند در همه مسائل مخصوصا در رابطه با موافقت نامه ها و مقابله نامه و قرار داد های خارجی حساسیت بیشتری دارد،بنابر اصل 77 و 125 قانون اساسی یک وظیفه مافوق دستور کار عادی مجلس ، بررسی مسائل خارجی می باشد و در مسئله هسته ای چون رهبری فرمودند باید مراحل قانونی طی بشود ،حتما مجلس به وظیفه قانون گذاری خود عمل خواهد کرد.

 

وی بیان کرد: در حال حاضر توافق نامه در حال بررسی و ترجمه اولیه ارائه شده ،البته مورد بازیابی قرار گرفت در اختیار نمایندگان قرار گرفته است و نمایندگان روی بندهایی از این توافق بحث می کنند.

 

این نماینده مجلس اظهارکرد: بعضی از دولت مردان می گویند برجام که همان طرح جامه مشترک است نیازی به قانون گذاری مجلس ندارد ولی مجلس به آسانی از کنار این مسائل نمی گذرد وهم اینک  در شورای امنیت ملی در حال بررسی است.

 

منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار است

 

بزرگواری ابراز داشت:منویات مقام معظم رهبری سرلوحه کار است و مجلس هم  به وظیفه قانون گذاری خود عمل خواهد کرد، واگرچه مجلس چند روزی تعطیل و نمایندگان در حوزه انتخابی  می باشند ،ولی با توچه به فرصت 90روزه وبررسی بقیه شخصیت های کشور از جمله حقوقدانان بر روی این مسائل بحث می کنند و مجلس قطعنا به یک جمع بندی دقیقی که به نفع ملت باشد خواهد رسید چه این توافق امضاء بشود و چه نشود.

 

جلوگیری از دودستگی در جامعه

این نماینده مجلس با تاکید براینکه هر کسی که تابع ولی فقیه است باید از دودسته کردن ملت پرهیز کند، عنوان کرد: عده ای به عنوان دلواپس و عده دیگری به عنوان ذوق زده نباید جامعه را دودسته ودر مقابل هم قرار بدهند.

 

وی افزود: گروه های سیاسی می خوهند از آب گل آلود ماهی بگیرند، می خواهند همه ی مسائل و چینش های مملکت را  به نفع خود برای انتخابات آینده یک دست بکنند و این ها به هر صورت انگیزه های سیاسی می باشد.

 

بزرگواری درپایان گفت: ملت ایران این مسائل را به خوبی درک می کند، و ما هم  تیم مذاکره کننده را حمایت می کنیم چون رهبری تایید فرمودند و هم وظیفه داریم نقاط ضعف و نقاط فنی این توافق را ببینیم  و دوستان ذوق زده نیز باید نقاط ضعف این موافقت نامه را ببینند.

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک