آخرین اخبار

10. مرداد 1394 - 12:30   |   کد مطلب: 2779
مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از اختصاص مبلغ 75 میلیارد ریال برای بهسازی و آسفالت 18.5 کیلومتر راه روستایی امام زاده شاه غالب به روستای ادور آخرین روستا در مرز این استان با چهار محال و بختیاری خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، حسین فدایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: در سفر اخیر نماینده ولی فقیه در استان بهمراه جمعی از مسوولان و مدیران اجرایی به منطقه محروم سیلاب کلوار سید حسین میرشفیع معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی درتماس تلفنی با آیت الله ملک حسینی با تخصیص این میزان اعتبار موافقت کرد.

وی بیان کرد: آیت الله ملک حسینی نماینده ولی فقیه در استان در منطقه محروم سیلاب و کلوار و در تماس تلفنی با معاون وزیر راه یکی از نیازها و اولویت های مهم توسعه و رفع محرومیت از این منطقه را ایجاد راه مناسب دانست.

فدایی تاکید کرد: معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی نیز در این زمینه و با بیان اینکه اعتبار لازم برای تکمیل و بهسازی این جاده تامین شده است بر آمادگی کامل این وزارتخانه برای کمک به توسعه استان کهگیلویه وبویراحمد در حوزه راه نیز تاکید کرد.

وی مسیر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد تا منطقه محروم سیلاب کلوار و آخرین روستای مرز استان چهار و محال و بختیاری را نیز حدود 220 کیلومتر اعلام کرد.

فدایی فاصله شهر مارگون تا روستای ادور را نیز حدود 106کیلومتر اعلام کرد و افزود: بیش از 60کیلومتر از این مسیر نیز بهسازی و آسفالت شده است.

وی بیان کرد: کار بهسازی ، زیرسازی و آسفالت حدود 20کیلومتر از روستای بیلو خر(مارگون) تا امام زاده شاه غالب از سوی موسسه فجر وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حال اجرا است.

وی گفت: 18.5 کیلومتر ازمسیر سخت گذر، خاکی و نامناسب امام زاده شاه غالب تا روستای ادور آخرین روستای منطقه محروم سیلاب کلوار نیز با تخصیص این میزان اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی بزودی آغاز خواهد شد.

منطقه محروم سیلاب کلوار دارای 23 روستا، 870 خانوار و حدود چهار هزار نفر جمعیت است.

آیت سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد بهمراه جمعی از مسوولان و مدیران اجرایی استان پنجشنبه هفته گذشته از این منطقه محروم بازدید و از نزدیک با مشکلات و دغدغه های مردم و اهالی این روستاها آشنا شد.

سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه وبویراحمد که به نظر می رسید به گفته اهالی منطقه محروم سیلاب کلوار به ویژه روستای 'ادور' طلسم نرفتن تمام استاندار های ادوار مختلف استان به این منطقه را شکست، نیز اسفند پارسال به همراه شماری از مدیران خود از این منطقه محروم بازدید کرده بود.

 

 

 

 

 

 

منبع: ايرنا

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک