آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 12:45   |   کد مطلب: 2751
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
راه‌اندازی بخش نمازشناسی در کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد از راه‌اندازی بخش نمازشناسی در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.
kohgiluyeh.ir

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،زینب قربانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به جایگاه و اهمیت نماز در زندگی جامعه امروزی، اظهار کرد: دوری برخی از جوانان از نماز و تعالیم دینی و مذهبی سرچشمه مفاسد اخلاقی و انحراف این قشر تاثیرگذار جامعه است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به گسترش برخی رفتار‌های اهانت‌آمیز، پرخاشگرانه و مغایر با تکریم شخصیت افراد، نماز به عنوان بزرگترین عبادت و موثرترین راه برای تقویت ارزش‌های معنوی و زدودن ناهنجاری‌ها، عامل تاثیرگذار در رشد و بالندگی افراد جامعه به‌ویژه جوانان است.

 

قربانی با بیان اینکه شناساندن خوبی‌ها و نکوهش زشتی‌ها در بین جوانان در تربیت دینی آنها ضرورت دارد، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که سال‌ها در کتابخانه‌های عمومی کم‌رنگ و گاهی به فراموشی سپرده شده مسئله نمازشناسی و اهمیت نماز در خانواده سالم و اسلامی است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به دیدار خود با منصور سرگزی معاون فرهنگ، آموزش و پژوهش ستاد اقامه نماز و مدیر آموزش رسانه ملی کشور، اشاره کرد و گفت: در این نشست و با رایزنی‌های صورت گرفته کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد مجهز به بخش نمازشناسی می‌شود.

 

قربانی با بیان اینکه ترویج فرهنگ نماز و احکام اسلام نیاز ضروری جامعه است، اضافه کرد: در بخش نمازشناسی کتاب‌های کاربردی با موضوع نماز به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال می‌شود.

 

وی افزود: در دیدار با مسئولان کشوری تصمیم گرفته شد که طرحی با موضوع «کتاب و نماز» در کتابخانه‌های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان پایلوت برگزار و در سال‌ ۹۵ در کلیه کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور اجرا شود.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در حال تهیه و پیش‌نویش طرح ملی با موضوع «نماز» در این اداره‌کل برای ارسال به ستاد اقامه نماز کشور هستیم، ضمن اینکه مدیر آموزش شبکه ملی کشور موافقت و حمایت خود را از برنامه‌های اجرایی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی با موضوع نماز اعلام کرده است.

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک