آخرین اخبار

8. مرداد 1394 - 11:09   |   کد مطلب: 2750
دانش آموز رشته گرافیک هنرستان سمیه یاسوج با طراحی پوستری با عنوان "کودکان غزه فره فره هایشان نمی چرخد" در جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های کشور رتبه چهارم را کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحليلي كهگيلويه به نقل از پايگاه خبري تحلیلی صبح زاگرس، گرافیک یا ارتباط تصویری حیطه‌ای از هنرهای تجسمی است که دارای کاربردهای متنوّع و گسترده‌ای است. گرافیک یا به عبارت کاملتر طراحی گرافیک (Graphic design)، به کارگیری تکنیکهای مختلف خلق آثار دوبعدی بر روی سطوح مختلف نظیر کاغذ، دیوار، بوم، فلز، چوب، پارچه، پلاستیک، نمایشگر رایانه، سنگ و... است که در جهت رساندن پیامی خاص به بیننده انجام بپذیرد.

 

از جملهٔ این تکنیک های این هنر می‌توان به عکاسی ، اچینگ، نقاشی، روشهای مختلف چاپ اشاره کرد و در هنر طراحی گرافیک از عکس، تکنیکهای مختلف طراحی (مداد، کنته، زغال، پاستل گچی، پاستل روغنی، قلم و مرکب، مداد رنگی)، تکنیکهای مختلف نقاشی (رنگ و روغن،آبرنگ،گواش، رنگهای اکریلیک)،کلاژ، انواع روشهای چاپ دستی (سیلک،اسکرینو باتیک) و هرنوع روش خلق تصویر استفاده می‌شود.

 

مدینه بلیاد متولد 1376دانش آموزرشته گرافیک هنرستان سمیه یاسوج است که توانست با طراحی پوستری با عنوان" کودکان غزه فرفره هایشان نمی چرخد" در بخش گرافیک(طراحی پوستر) در جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های کشور رتبه چهارم را کسب و لوح تقدیر و جایزه نقدی این جشنواره را دریافت کند.

 

وی رتبه نخست بخش پوستر در جشنواره های استانی شامل پرسش مهر ریاست جمهوری و جشنواره اعتیاد رانیز در کارنامه خود دارد.

 

مصاحبه خواندنی خبرنگار ایل بانو با این هنرمند نوجوان را در زیر بخوانید.

 

 

س.جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های کشور کی و کجا برگزار شد؟

 

ج. این جشنواره از 29تیر تا 2  مرداد امسال با حضور استانهایی شامل  تهران، اصفهان، تبریز، اردبیل، مشهد، کهگیلویه وبویراحمد وچند استان دیگر دررشته های صنایع دستی، سفالگری، گرافیک، معماری و نقاشی درزنجان برگزارشد و توانستم رتبه چهارم رشته گرافیک (طراحی پوستر)رابه خوداختصاص دهم.

 

س. موضوع پوستر شما چه بود و از چه نمادهایی برای القای به مخاطب استفاده کردید؟

 

ج.تصمیم گرفتم مظلومیت بچه های غزه رابافرفره های رنگین که نماد شادی ودوستی است ودرحصار دومثلث سیاه که نماد رژیم اسرائیل که نشانه ظلم وتزویر رژیم صهیونیستی برکودکان غزه میباشد نشان دهم ودرعین سادگی پیام خود را منتقل کنم.

 

سوال.ایده شما برای طراحی این پوستر چه بود؟

ج.دراین پوستر به دلیل اینکه کودکان رنگ های شاد و متنوع را دوست دارند استفاده شده است و در عین سادگی مفهوم و پیام را به مخاطب القا می کند.

 

س. نظر شما درباره زبان هنر چیست؟

ج. هنر نوعی ارتباط تصویری است که پیام را به طور عمیق به مخاطب انتقال می دهد و این امر از طریق طراحی و گرافیک ملموس تر خواهد بود.

 

س. چه چیزی باعث علاقه شما به گرافیک و موفقیت در این رشته شد؟

 

ج. عشق و علاقه دلیل اصلی ورود به این رشته بود و با تلاش، پشتکار، تمرین و ممارست می توان موفقیت کسب کرد.

س. تفاوت نگاه هنرمند با یک فرد عادی چیست؟

ج. نوع نگاه یک هنرمند نسبت به محیط اطراف و موضوعات ریز، دقیق و عمیق است در صورتی که افراد عادی تنها به ظواهر توجه می کنند و از کنار موضوعات مختلف به سادگی می گذرند.

 

س. چه پیشنهاد  به دانش آموزان رشته گرافیک و علاقه مند به هنر دارید؟

 

ج. دانش آموزان و افراد علاقه مند به هنر گرافیک در جشنواره های مختلف آثار خود را ارایه دهند و چنانچه کار آنها از کیفیت خوبی برخوردار نباشد تمرین را سرلوحه کار خود قرار دهند و قابلیت های خود را باور کنند.

 

س. شما حجاب کامل را برای خود انتخاب کرده اید در صورتی که برخی حجاب را محدودیت میدانند، نظرشما در این زمینه چیست؟

ج.حجاب محدودیت نیست بلکه باعث می شود که به هنر وجودی انسان لطمه ای نخورد، اعتماد بنفس و شخصیت یک زن حفظ شود و افراد جامعه نیز برای خانم ها احترام بیشتری قایل خواهند شد.

 

س. شما در برابر این کلمات چه واژه هایی را انتخاب می کنید؟ گرافیک - کودکان غزه- فرفره هایشان نمی چرخد- رژیم صهیونیستی - پشتکار

1. ارتباط تصویری 2. مظلومیت و محرومیت 3. بازایستادن از شادی 4. ظالم و بی رحم 5. موفقیت

س. از کسب رتبه چهارم در جشنواره هنرهای تجسمی هنرستان های کشور  چه احساسی دارید؟

ج.از اینکه توانسته ام برای استان افتخار کسب کنم و با زبان هنر به نوعی مظلومیت کودکان فلسطینی را به نمایش بگذارم خوشحالم.

 

سخن پایانی.

از زحمات خانواده ومعلمین خود سرکار خانم بشارتی ومصفا که از مشوقین اصلی من بودند تشکر میکنم.

منبع:ایل بانو

انتهای پیام/200

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک