آخرین اخبار

12. بهمن 1393 - 18:20   |   کد مطلب: 274
رضایی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه خبری کهگیلویه:
انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی است
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بسیاری از انقلاب ها با نگاه انسان محور شکل گرفته است گفت: هیچ شکی وجود ندارد که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی است

ناصر رضایی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد در پایان نشست شورای فرعی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان کهگیلویه در گفت وگو یا خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کهگیلویه، به تشزیح روند و ارکان پیروزی انقلا اسلامی ایران پرداخت.

 

رضایی ضمن تبریک  فرا رسیدن دهه فجر  گفت: دهه فجر دهه شکوفایی و بالندگی است و توام با یک تغییر و تحول اساسی است در نظام فکری و ارزشهای مردم کشور ایران است.

 

تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها

وی در این گفت وگو کوتاه چند دقیقه ای عنوان کرد: یکی از مسائلی که پیرامون بحث دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی میتوانیم به آن اشاره کنیم بحث تفاوت هایی است که پیروزی انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران با سایر انقلاب ها در عرصه بین الملل دارد که  میتواند پاسخگوی خیلی از سوالات مردم جهان و خیلی از اندیشمندان درباره چرایی پیروزی انقلاب و کیفیت آن و راه های بقا و پویایی انقلاب اسلامی راتوضیح وتفسیر کند.

 

پایه ها و ارکان انقلاب اسلامی ایران

رضایی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران دارای یکسری از پایه ها و ارکان اساسی است گفت: ایمان به خدا ورهبری یک انسان عالم ،فقیه و وارسته و بحث وحدت ، حضور و مشارکت مردم در این انقلاب  از پایه ها و ارکان اصلی انقلاب اسلامی ایران است.

 وی همه اقشار مردم را در پیروزی انقلاب اسلامی ایران شریک دانست و  افزود: تنوعی که در این اقشار و لایه های اجتماعی وجود داشته به ما نشان می دهد که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فراگیر و نسبت یه سایر انقلاب هایی ک در دنیا رخ داده است محدودیتی ندارد و مختص به قشر خاصی نیست.

 

الهی بودن انقلاب اسلامی ایران

 رضایی با اشاره به اینکه بسیاری از انقلاب ها با نگاه انسان محور شکل گرفته است گفت: هیچ شکی وجود ندارد که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب الهی است و در نظام الهی سیاسی اسلام انسان محور است اما به عنوان جانشین خدا و خلیفت الله و به نمایندگی از خداوند در روی زمین می تواند محور باشد اما به این معنی نیست که  میتواند به جای خدا بنشیند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد ضمن محکوم کردن مکاتب غربی به ویژه لیبرال که انسان را به جای خدا قرار می دهند اضافه کرد: در انقلاب اسلامی ایران اساس و جوهره اصلی الهی بودن است الهی بودنی که هم در نگاه مردم و هم در رهبر انقلاب که یک رهبر الهی بود،رهبری که  با نگاه به آموزه های دینی و برگرفته از قرآن و سیره و فرمایشات معصومین این انقلاب را به پا کرده است و هدف اساسی هم در انقلاب اسلامی ایران تکامل و تعالی انسان است.

 

رهبری بی نظیر امام خمینی(ره)

وی با اشاره به اینکه رهبری بی نظیر امام خمینی (ره) باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد افزود: رهبری که هم در مسائل دینی و فقه تخصص و تبحر بی نظیری داشته و هم در رابطه با مسائل اجتماعی و سیاسی سرآمد زمان خودش بوده است به طور کلی میتوانیم بگوییم که یک رهبر همه جانبه نگر و جامع بوده که توانسته مردم را هدایت کند و ظرفیت های اجتماعی را شناسایی کند ودر قالب حضور مردمی و مشارکت اجتماعی از این سرمایه ها استفاده کند تا انقلاب اسلامی به پیروزی برسد.

 

وحدت و همراهی مردم

رضایی با بیان اینکه نباید از نقش بسیار پراهمیت مردم در پیروزی انقلاب اسلامی غافل شویم گفت: وحدت و همراهی مردم از همه اقشار و اصناف هم در پیروزی انقلاب یک نقش اساسی داشته و یکی از تفاوت های انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب ها هم همین است که  در انقلاب اسلامی ایران فقط یک قشر خاص مردم و با یک نگاه خاص و جود نداشته است و اکثریت مردم در پیروزی انقلاب اسلامی حضور داشته اند و از دلایل پویایی و ماندگاری انقلاب حضور یکپارچه و متحد آنها در پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

 

انتهای پیام: م/آ

 

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک