آخرین اخبار

7. مرداد 1394 - 19:52   |   کد مطلب: 2731
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ‌گونه بهانه‌جویی در مسیر اجرای طرح پارک جنگلی یاسوج پذیرفتنی نیست.

به گزارش پایگاه خبری کهگیلویه،سیدموسی خادمی ظهر امروز در جلسه تعیین تکلیف پارک جنگلی یاسوج با ابراز تأسف از اینکه این طرح از سال 82 تاکنون نیمه‌کاره رها شده است، اظهار کرد: از سال 82 تاکنون طرح تبدیل پارک جنگلی یاسوج به یک منطقه بکر گردشگری مهیا شده اما کار خاصی در این خصوص صورت نگرفته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ظرف دو سال گذشته پارک جنگلی برای اجرای طرح مورد نظر به شهرداری یاسوج ارائه شده اما شهرداری تاکنون کار خاصی در این مکان انجام نداده است.

وی از برخی مشکلات به‌وجود آمده در مسیر تبدیل پارک جنگلی یاسوج به محیطی بکر و دارای امکانات گردشگری توسط شهرداری یاسوج و اداره کل منابع طبیعی استان انتقاد کرد و گفت: نمی‌خواهیم چیز جدیدی در کشور اجرا کنیم که این همه بهانه و سنگ‌اندازی در این راه صورت می‌گیرد، این طرح در تمام کشور اجرا شده و ما نسبت به سایر استان‌ها عقب هستیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد طرح ارائه شده برای ایجاد مکان گردشگری را خوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تمام امکانات مورد نظر گردشگری در این طرح پیش‌بینی شده که در 70 هکتار از این مکان پارک و تجهیزات پارک اجرا می‌شود و در 800 هکتار به صورت مجزا سایر امکانات مورد نظر از قبیل دهکده عشایری و ... ایجاد می‌شود.

خادمی در پاسخ به اداره منابع طبیعی که ایجاد این مکان در پارک جنگلی یاسوج منجر به تخریب درختان می‌شود، افزود: در فضایی که این طرح اجرایی می‌شود هیچ‌گونه پوشش جنگلی وجود ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم هم‌اکنون از این مکان استفاده می‌کنند اما می‌خواهیم مکانی شیک برای حضور مردم و گردشگران در این پارک ایجاد کنیم.

وی بار دیگر از بهانه‌گیری‌ها و سنگ‌اندازی‌ها در ایجاد این طرح انتقاد کرد و افزود: در این مکان جاده و برق نیز برده شده و اگر قرار نبود کاری در این مکان صورت گیرد فقط راه را برای تخریب این مکان طبیعی فراهم کردیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه همه ما خواهان اجرای کار خوب برای مردم هستیم، گفت: ایراد کار به دست کسانی است که پاسخ‌گو نیستند.

خادمی بیان کرد: در سفر نوبخت معاون اول رئیس جمهور مبلغ دو میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در پارک جنگلی یاسوج اختصاص داده شد.

وی بیان کرد: منابع طبیعی موظف است ظرف یک هفته آینده ایرادات مربوط به این طرح را حل کند و شهرداری هم باید در مدت یک ماه آینده عملیاتی اجرایی این طرح شامل انتخاب سرمایه‌گذار، انتشار آگهی و سایر کارهای مورد نیاز را اجرا و طرح را آغاز کند در غیر این صورت از کسانی خارج از استان برای این طرح استفاده می‌شود.

فارس

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک