آخرین اخبار

4. مرداد 1394 - 12:39   |   کد مطلب: 2681
فرماندار كهگيلويه، با اشاره به اتمام مطالعه سد بالیاب افزود: مطالعه احداث سید صیدون نیز در این منطقه در حوزه استان خوزستان انجام شده که احداث سد بالیاب منوط به عدم اجرای سید صیدون است.

علی پوزش صبح امروزدر گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، با اشاره به اتمام مطالعه سد بالیاب افزود: مطالعات سد بالياب ديشموك به اتمام رسيد و در بحث اقتصادي مشكلي براي احدث آن وجود نداد.

وي با اشاره به وجود سد صيدون خوزستان  در كنار اين سد، افزود: بنا بر اطلاعات و مستندات جمع‌آوري شده از مسئولان مربوطه، سد بالياب ديشموك شهرستان كهگيلويه اين جهت كه هم براي خوزستان مي‌تواند مورد استفاده قرار بگيرد و هم كارايي لازم را براي كهگيلويه و بويراحمد خواهد داشت نسبت به سد صيدون با ارزش‌تر مي‌باشد.

وي با بيان اينكه مطالعات سد صيدون در حوزه خوزستان هم در اين منطقه انجام شده و احداث سد بالياب را منوط به عدم احداث صيدون عنوان كرد، خاطرنشان كرد: در هفته گذشته و در نشستي كه با مسئولان كشوري در شهرستان داشتيم از آنها درخواست شروع احداث سد بالياب را داشتيم.

اين مسئول احداث سد بالياب در ديشموك را بهتر از گزينه احداث سد صيدون در خوزستان دانست و ابراز اميدواري كرد: در صورت احداث سد بالياب هم استان خوزستان و هم كهگيلويه و بويراحمد از مزاياي اين سد بهره مي‌برند ولي سد صيدون فقط براي استان خوزستان كارايي خواهد داشت و بخش ديشموك و كهگيلويه و بويراحمد هيچ استفاده‌اي از آن نخواهند بد.

 

پوزش با بيان اينكه،سد بالیاب بیش از هشت هزار هکتار از اراضی دیم بخش دیشموک را سیراب خواهد کرد، تصريح كرد:احداث و بهره‌برداری از این سد علاوه بر رونق بخشی به بخش کشاورزی می تواند بخشی از آب شرب شهرستانهای کهگیلویه و چرام و شهر سوق را نیز تامین کند.

انتهاي پيام: و/آ

 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک