آخرین اخبار

4. مرداد 1394 - 9:33   |   کد مطلب: 2675
پیگیری های پایگاه خبری صبح زاگرس و انتشار گزارشی در مورد تخریب روستای تاریخی وتفریحی کریک جواب داد و عملیات مرمت و بازسازی این روستای توریستی پس از شش سال تعطیلی سرانجام به طور مجدد از سرگرفته شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي كهگيلويه، پس از انتشار خبری از سوی پایگاه خبری صبح زاگرس (اینجاکریک، ماسوله جنوب ایران در آستانه نابودی ،عملیات مرمت و بازسازی این روستای کهنسال در سلسله جوار رشته کوههای دنا که قدمتی دو هزار ساله دارد با حرکتی روبه به جلو از سوی مسئولان امر و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شروع به فعالیت کرد.

 

طرح بازسازی روستای کریک پس از 6 سال تعطیلی آغاز به کار کرد

 

روستای کریک یکی از روستای مهم در امر توسعه گردشگری استان کهگیلویه وبویراحمد و شهرستان دنا بوده که از سال 87 با طرح و توسعه این روستا به نام روستای هدف گردشگری عملیات مرمت و بازسازی آن شروع و بعد از مدتی راکد ماندن این پروژه، در چند مدت اخیر عملیات بازسازیی و مرمت آن شروع شده است.

 

 یکی از کارشناسان در امر بازسازی این روستا در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: طرح توسعه ومرمت این روستا به عنوان روستایی پایلوت در امر گردشگری از سال 87تصویب شد و در حال حاضر با اختصاص 15میلیادر ریال بودجه برای بازسازی و طرح هادی این روستا، ساماندهی و اجرای سنگ فرش و دیوار چینی در برخی از نقاط بافت تاریخی این روستا شروع شده است.

 

وی بابیان اینکه در حال حاضر 35درصد از عملیات پروژه مرمت و بازسازی این روستا صورت گرفته ،گفت: با ترزیق اعتبار کافی از سوی مرکز می توان پیش بینی تکمیل دیوار چینی و سنگ فرش این پروژه را تا پایان برآورد کرد.

 

لازم به ذکر است: روستای کریک یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شهرستان دنا به شمار می‌رود و یکجانشینی در این منطقه، به دوران قبل از مهاجرت آریایی‌ها به فلات ایران بر می گردد.

 

روستای خوش آب و هوای کریک که در میان دره باصفای کریک و در مسیر دسترسی به منطقه ییلاقی و زیبای سی‌سخت واقع شده است، یکی از مسیرهای صعود به قله دنا نیزمحسوب می‌شود که در فصول مختلف سال میزبان طبیعت دوستان و توریستان است که امروز به عنوان مقصد مهم گردشگری استان شناخته شده و در بین گردشگران به ماسوله جنوب معروف است.

 

روستای تاریخی و توریستی کریک در 25 کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

 

انتهای پیام/200

 

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه شما

http://khabarlendeh.ir/
http://sobhezagros.ir/
آفتاب جنوب
پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام
خبر دیشموک